Hoe kan ik het beste een data migratie doen van 4 schijven terug naar 2 schijven?
Ik heb Truenas Core 13.0-u5.3 draaien met 4 schijven. Deze staan opgesteld in een raid 10.
De schijven zijn als volgt ingedeeld: 1x3 TiB + 1x2 TiB en dit gespiegeld.
Dus ik heb in totaal 5Tib.
Ik ben gestopt met data hoarden en heb zeker 1,5 TiB verwijderd zodat ik weer rond de 2,5 TiB aan gegevens zit.
Graag zou ik een migratie willen doen naar twee nieuwe SSD's van 4Tib. Ook weer gespiegeld.
De hardware blijft hetzelfde.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik vermoed dat ik nog sata poort over heb op mijn Nas.
-Moet ik twee schijven eruit trekken en dan laten rebuilden op een nieuwe ssd en als dat klaar is, de andere hdd's eruit halen en dan terug laten rebuilden op de andere nieuwe ssd?
-Moet ik de ssd erbij zetten en dan truenas aangeven dat hij de gegevens moet kopieren?
-Of een nieuwe server maken en pools over het netwerk kopieren. (minst gedoe, maar het duurst)
Specs:
- Intel Xeon E3-1220 V3
- 32 GB ECC
- 2x2Tib WD Red
- 2x3Tib WD Enterprise
- 60 Gib ssd bootdrive
- 2x4Tib Samsung 870 EVO
Wat heb ik zelf al gedaan?
-Mijn vriend google gebruikt, en kom alleen op migratie van server naar server, maar niet van server op server.
-Truenas fora bezocht.
Ik heb Truenas Core 13.0-u5.3 draaien met 4 schijven. Deze staan opgesteld in een raid 10.
De schijven zijn als volgt ingedeeld: 1x3 TiB + 1x2 TiB en dit gespiegeld.
Dus ik heb in totaal 5Tib.
Ik ben gestopt met data hoarden en heb zeker 1,5 TiB verwijderd zodat ik weer rond de 2,5 TiB aan gegevens zit.
Graag zou ik een migratie willen doen naar twee nieuwe SSD's van 4Tib. Ook weer gespiegeld.
De hardware blijft hetzelfde.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik vermoed dat ik nog sata poort over heb op mijn Nas.
-Moet ik twee schijven eruit trekken en dan laten rebuilden op een nieuwe ssd en als dat klaar is, de andere hdd's eruit halen en dan terug laten rebuilden op de andere nieuwe ssd?
-Moet ik de ssd erbij zetten en dan truenas aangeven dat hij de gegevens moet kopieren?
-Of een nieuwe server maken en pools over het netwerk kopieren. (minst gedoe, maar het duurst)
Specs:
- Intel Xeon E3-1220 V3
- 32 GB ECC
- 2x2Tib WD Red
- 2x3Tib WD Enterprise
- 60 Gib ssd bootdrive
- 2x4Tib Samsung 870 EVO
Wat heb ik zelf al gedaan?
-Mijn vriend google gebruikt, en kom alleen op migratie van server naar server, maar niet van server op server.
-Truenas fora bezocht.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling