Sinds de laatste update van Edge blijft deze op de achtergrond actief als je Edge afsluit -te zien in Taakbeheer- zelfs als de optie "Opstartboost" is uitgeschakeld. Dat was tot voor kort niet zo, dan werd Edge ook echt afgesloten. Ik heb al in Google gezocht maar kan er niets over vinden. Meer Tweakers die dit kunnen bevestigen?
Vraag
Alle reacties
In de instellingen van Edge staat onder de optie "Startup boost" de optie "Continue running background extensions and apps when Microsoft Edge is closed." Staat die ook op uit?
edit:
Even getest en als ik die optie inschakel, gaat Edge ook echt helemaal uit na afsluiten. Hoe het in de Nederlandse versie heet, geen idee. Microsoft is soms nogal, ehm, creatief met vertalingen.
edit:
Even getest en als ik die optie inschakel, gaat Edge ook echt helemaal uit na afsluiten. Hoe het in de Nederlandse versie heet, geen idee. Microsoft is soms nogal, ehm, creatief met vertalingen.
[ Voor 36% gewijzigd door Crahsystor op 23-10-2023 12:13 . Reden: getest ]
Addicted to silent computing
Maar is het ook in Taakbeheer afgesloten? Als ik de andere opties uitschakel blijft Edge ook actief. Het lijkt actief te blijven door Copilot zie ik nu.
Geheel afgesloten ja. Geen processen in Taakbeheer onder Details voor Edge.
Als je daar Copilot ziet, zal dat de reden zijn en niet Edge op zich. Hier geen Copilot, dus hoe dat zit qua instellingen weet ik niet.
Als je daar Copilot ziet, zal dat de reden zijn en niet Edge op zich. Hier geen Copilot, dus hoe dat zit qua instellingen weet ik niet.
Addicted to silent computing
Ik heb de oplossing inmiddels gevonden. Onderstaande tekst opslaan naar een .reg bestand, uirvoeren en opnieuw starten. Daarna wordt Edge afgesloten met de optie Opstartboost uitgeschakeld.
UPDATE: Blijkbaar helpt dit toch niet helaas.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsCopilot]
"TurnOffWindowsCopilot"=dword:00000001
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsCopilot]
UPDATE: Blijkbaar helpt dit toch niet helaas.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsCopilot]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsCopilot]
[ Voor 5% gewijzigd door Batch op 23-10-2023 12:40 ]
Heeft niet geholpen , ondanks alle aanpassingen blijft Edge geopend tot wel 17 x in taakbeheer, heb ontdekt dat je het volgende moet proberen, werkt nu wel bij mij dat edge effectief is afgesloten wanneer ik de browser sluit;
Klik op "START", kies instellingen, ga naar "Accounts / Aanmeldingsopties" / vink hier af " Mijn nieuwe opstartbare apps automatisch opslaan en opnieuw opstarten als ik mij opnieuw aanmeld"
Klik op "START", kies instellingen, ga naar "Accounts / Aanmeldingsopties" / vink hier af " Mijn nieuwe opstartbare apps automatisch opslaan en opnieuw opstarten als ik mij opnieuw aanmeld"
Pagina: 1