Geen paswoord voor lokale accounts bij MS365?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewondrs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
Mijn vraag
De school waar ik werk heeft leerlingen die door een verstandelijke beperking niet omkunnen met complexe wachtwoorden. Hoofdletters en leestekens zijn voor hen zeer moeilijk.
Graag zou ik een manier willen vinden om zo simpel mogelijk in te loggen maar Microsoft maakt dit vrijwel onmogelijk. (Ik heb althans nog geen oplossing gevonden)

Ik heb moeite met het vinden van de juiste configuratie of policy om dit in te stellen in de MS365 admin.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft 365 met education licenties.
Laptops die aangestuurd worden via Intune.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows hello Pin (het instlellen hiervan vereist 2FA, dit is voor de leerlingen helemaal ondoenbaar)
Lokale account (eventueel zonder wachtwoord? Zijn hier instellingen op Intune?)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gastmodus op het lokale apparaat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:21
Je kan ook kijken naar biometrische beveiliging... vingerafdruk of gezichtsherkenning.
Die kan in Windows Hello

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

Zoek mogelijks eens op FIDO2 keys.
Dit zijn hardware MFA sleutels welke mogelijk wel passen in combinatie met jou doelgroep.

Windows Hello for Business is mogelijk ook een oplossing maar vereist voor zover ik kan bepalen 'persoonlijk' device (lees: Windows PC). Na eenmaal ingesteld te zijn kan de leerling dan met Pin en/of gezichtsherkenning inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://learn.microsoft.c...passwordless-security-key

Waar je dan wel aandacht moet geven aan of bijv. ook via telefoon toegang nodig is, of alleen PC's.

Houd er ook rekening mee dat die dingen vergeten gaan worden en kunnen gaan slingeren..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)