Even makkelijk vanaf de zijlijn.. Hup ga lekker naar de volgende baan. Is sowieso goed om verschillende dingen te doen en niet te lang in 1 functie te blijven hangen. Zie het als een stap omhoog. De stap naar level 3, gaat makkelijker vanaf level 2, dan van level 1
Ik heb ook jaren een lease auto gehad, heeft mij ook eens tegengehouden. Maar uiteindelijk toch gewoon 'verlies' genomen en prive een auto gekozen.
Met iets meer netto inkomen, en geen bijtelling kan je makkelijk een leuke occasion van rijden. En je hebt zelf de keuze wat je wil rijden.
In de discussie/vergelijkingen brutoloon met en zonder leaseauto hierboven worden een aantal belangrijk dingen vergeten: meer bruto loon:meer mogelijkheden qua hypotheken, je krijgt meer vakantiegeld, hoger pensioeninleg, meer WW, meer loonsverhoging bij %verhoging etc, etc. Het is dus mijns inziens altijd gunstiger om gewoon al het salaris te krijgen en prive een auto te rijden.
Omgekeerd, is het voor een werkgever een stuk gunstiger om iemand een leaseauto te geven: over dat deel hoef je dus geen premies, vakantiegeld, pensioen, bonussen te betalen. Plus je kan iemand heel mooi 5 jaar binden, door allerlei meeneemverplichtingen in je contract op te stellen.
Ik kon het niet goed opmaken uit je verhaal, maar let wel even op dat als je een contract voor
bepaalde tijd hebt en er staat
geen opzegtermijn in, dat je die in princiepe moet uitdienen en tussentijds opzeggen
niet mogelijk is.
[
Voor 30% gewijzigd door
Kurios op 13-11-2023 20:11
]