Nieuwe videokaart aangeschaft maar 3e scherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzara
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste,

Bij mij thuis het volgende probleem. Nieuwe videokaart aangeschaft Type Sapphire PULSE AMD RADEON RX 6600 voor mijn workstation. Ben geen gamer enkel gekocht voor zakelijk gebruik met 3 schermen.

De Output van de videokaart is 3x Displayport en met een verloop stekker naar HDMI deze aangesloten op de 3schermen. Enkel op mijn middelste scherm gebeurd iets vreemds. Het scherm word op de applicatie na geheel zwart. Hij lijkt hem automatisch te verversen om onduidelijke reden. Heb er ook een filmpje van gemaakt (helaas met reclame van de video-editor).

Videokaart driver up2date,
Diverse videokaart instellingen geprobeerd (game-modus, full energy modus etc) zelfde resultaat
Voeding etc even geheel doorgeblazen met pressure air.
Systeem is van maart 2023.
i5 - 13400
64GB Ram

Ik ben even de kluts kwijt 8)7 . Wat kan dit zijn? Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-09 15:25
Had je voorheen een Nvidia kaart? Zo ja, even een DDU uitvoeren. Daarmee schoon je heel het systeem op van VGA drivers.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

welk merk/specs zijn je drie schermen ? ik neem aan dat je niet alle schermen met een verloopstekker van displayport naar hdmi heb aangesloten.

Wat gebeurd er als je de resolutie verkleind of de tekstschaling hoger zet?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:26
Is volgens mij een bug in de radeon drivers, heb dat ook dat middenste scherm kort zwart wordt. Volgens mij was het niet met de drivers van mei, maar sindsdien is het er altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzara
bjvdven schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:48:
Had je voorheen een Nvidia kaart? Zo ja, even een DDU uitvoeren. Daarmee schoon je heel het systeem op van VGA drivers.
Ik had inderdaad voorheen een NVidea kaart. De bijbehorende software heb ik wel verwijderd maar zal alsnog even kijken of ik niks over het hoofd heb gezien. Dank voor de Tip. Is zeker gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzara
manzonderdas schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:34:
Is volgens mij een bug in de radeon drivers, heb dat ook dat middenste scherm kort zwart wordt. Volgens mij was het niet met de drivers van mei, maar sindsdien is het er altijd.
.Dit zou "DE" tip kunnen zijn.
Vanavond even uitproberen. Echt apart maar enorm vervelend dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patjeag70
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-07 19:30
zou je even kunnen zeggen of dat de oplossing is heb het zelfde probleem alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzara
bjvdven schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:48:
Ik zie dat ook mijn onboard videokaart ook nog actief staat. Zou ik deze moeten uitschakelen?

even geupload https://drive.google.com/...iIGmfzIM/view?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manzara
Patjeag70 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:16:
zou je even kunnen zeggen of dat de oplossing is heb het zelfde probleem alvast bedankt
ik heb de downgrade zojuist uitgevoerd. zal zsm een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeag70
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-07 19:30
weet je al iets ? ben benieuwd
Pagina: 1