Interne geheugen aankoop, 7200mhz DDR5 met moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Ik zoek een?
Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX5M2X7200C34 in combinatie met een geschikte moederbord

Wat is je budget?
Geen budget

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX5M2X7200C34

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In een nieuwe PC die ik ga bouwen

Ik ben van plan om een redelijk high end PC te bouwen. Omdat ik om de 7 jaar ongeveer een nieuwe PC bouw ben ik er weer een tijdje uit, het bekende verhaal wat jullie experts vaak zien hier op de forum.

Door wat reviews te lezen en de Ultimate award van Tweakers gezien te hebben, kwam ik uit op de Corsair Dominator Platinum RGB CMT32GX5M2X7200C34. Alleen zag ik dat het 7200MHz is en niet elke moederbord ondersteunt dat volgens mij?

Ik was van plan om de ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI te halen maar als ik het zo zie kan deze moederbord het geeneens aan?
Ik wil mijn PC redelijk future proof maken (ook al is dat bijna onmogelijk), maar dat ik iig een aantal jaar prima wat games op 4K kan spelen.
Voor de processor zat ik te denken aan een AMD 7800X3D of een AMD 7950X3D (heb nog geen keuze kunnen maken door verschillende verhalen), maar vandaar dat ik uitkom op de ASUS moederbord.

Qua prijs is 200 euro prima te doen voor mij, en mocht ik ooit nog behoefte hebben aan meer RAM dan kan ik dat er nog later bijhalen.

Dus lang verhaal kort; is dit een goede aankoop? En zo ja, is er een geschikte moederbord er voor? Ik heb er geen kunnen vinden die specifiek benoemd dat het de 7200MHz aan kan.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Mangafan2 op 23-10-2023 11:08)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou zeggen, begin eerst met:

- Wat wil je doen? Games? Productiviteit? Veel getweak? Weinig getweak?
- Heb je bepaalde merkvoorkeuren?

Laat ik zo zeggen, ik denk dat geheugen een van die dingen is waar je zeer snel diminishing returns hebt qua hoeveelheid geld/hoeveelheid performens VS zorgen in het kwadraat.

Ben zelf deze gen voor Intel gegaan (na jaren AMD, het paste gewoon omdat ik pre-7000x3d moest kopen), en heb het halve weekend DRAM timings met de hand mogen tunen/testen omdat een nieuwe game die ik wou spelen niet stabiel was op de XMP settings. Bleek meer problemen te zijn (met alle boostings op de CPU had ik een hotspot bij één core die nu een max multiplier heeft itt de rest).

Geheugens als een dominator 7200+ zijn absurd, en een niche. Weet waar je aan begint.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 19:39

star-saber

Ryzen

Beetje aparte manier van samenstellen van een systeem.
Ik zou andersom beginnen. Kies een bord.
Zoek daarbij aanbevolen geheugen en bouw verder op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat ik zo zeggen, ik denk dat geheugen een van die dingen is waar je zeer snel diminishing returns hebt qua hoeveelheid geld/hoeveelheid performens VS zorgen in het kwadraat.

Ben zelf deze gen voor Intel gegaan (na jaren AMD, het paste gewoon omdat ik pre-7000x3d moest kopen), en heb het halve weekend DRAM timings met de hand mogen tunen/testen omdat een nieuwe game die ik wou spelen niet stabiel was op de XMP settings. Bleek meer problemen te zijn (met alle boostings op de CPU had ik een hotspot bij één core die nu een max multiplier heeft itt de rest).

Geheugens als een dominator 7200+ zijn absurd, en een niche. Weet waar je aan begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Extragratis tip, start een topic in Desktop koopadvies (met je eigen voorzet!), daar heb je meer aan. Dan kunnen we meekijken met je hele systeem. Zoals hierboven gezegd, je pakt het nu verkeerd aan :).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 23-10-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
Umbrah schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:59:

Bedankt voor het inzicht! Ik zal me dan gewoon beperken tot een 6400 RAM module.
Ik tweak niet, heb vroeger wel een overgeclocked maar daar zit ik niet meer zo op te wachten. In principe heb ik geen merkvoorkeuren, maar las een paar comments dat G Skill niet zo goed was tov kingston en corsair, maar dat baseer ik echt alleen op een paar comments.
br00ky schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
Extragratis tip, start een topic in Desktop koopadvies (met je eigen voorzet!), daar heb je meer aan. Dan kunnen we meekijken met je hele systeem. Zoals hierboven gezegd, je pakt het nu verkeerd aan :).
Zal ik doen, bedankt voor het helpen!

[ Voor 13% gewijzigd door Mangafan2 op 23-10-2023 11:08 ]