[Advies] In zee gegaan met malafide dakdekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19
Vrijdag werd ik door mijn vader gebeld met de mededeling dat ze een lekkage hadden.
Ik had hem geadviseerd om de verzekering te bellen en van daaruit verder te gaan.

De verzekering adviseerde om een dakdekker te laten komen en de lekkage te herstellen. Voor de gevolgschade moesten offertes of facturen aangeleverd worden.

Tot dusverre nog niets aan de hand.

Gisteren is er dus een "dakdekker" geweest, die hebben op papier even snel wat uitgerekend, op de offerte stond een bedrag van € 3.200,- en een summiere omschrijving van de werkzaamheden.

Helaas is mijn vader zo dom geweest om de offerte te ondertekenen.
Vandaag zijn deze lui dus geweest om het te herstellen. Men is in totaal 2 uurtjes bezig geweest. Van al het werk wat men heeft omschreven, is nagenoeg niets uitgevoerd.
Er zou isolatie vervangen worden onder de zonnepanelen, de nokvorsten vrijgemaakt van mos, nokvorsten primeren, nokvorsten vastsmeren en de pannen aan de voorzijde rangschikken en vastsmeren.

Daarna kwam men met het verhaal bij mijn ouders dat het hele dak rot was, alle isolatie moest vervangen worden, panlatten moeten verstevigd worden.
Daarop werd het mijn vader teveel en nam hij contact op met mij, toen heb ik via de telefoon even kort met het bedrijf gesproken. Ik heb hem verteld dat ik eerst een gespecificeerde offerte wil ontvangen en dat ik met de opstal verzekering wilde overleggen.
Ik mocht van hem absoluut geen contact opnemen met de verzekering, zou toch niet vergoed worden.
Daarop gingen alle alarmbellen af bij mij. Heb ik mijn vader verteld om de beste mensen de deur te wijzen en nergens een handtekening onder te zetten.

Daarna ben ik meteen naar mijn ouders gegaan om de boel zelf te inspecteren. Op dat moment kreeg ik ook pas te horen dat ze de offerte hadden ondertekend.

Nu ben ik zelf bouwkundig ook redelijk onderlegd, ik heb 15 jaar in de bouw gewerkt. Mij was al meteen duidelijk dat men alleen de nokvorsten aan de voorzijde van de woning met een middeltje heeft dichtgesmeerd. Voor de rest ziet het dak er onaangeroerd uit.

Daarop heb ik dat bedrijf gebeld en om uitleg gevraagd, een factuur van 3200 euro voor 2 uurtjes werk vind ik erg veel geld. Daarop werd meneer boos, en zei dat hij direct onze kant op zou komen om verhaal te halen.
Ik heb hem vriendelijk verzocht niet langs te komen maar om een eerlijk voorstel via de mail te sturen.
Meneer werd steeds bozer en wilde perse een persoonlijk gesprek.
Nogmaals aangegeven dat ik dat niet wilde en van hen een voorstel per mail verwacht.
Het gesprek nam toen een andere wending en meneer begon te dreigen met allerhande maatregelen, als we de rekening niet betaalden zou hij op andere wijze de rekening vereffenen.

Er waren dreigementen om een ladder door het raam naar binnen te flikkeren of het dak op te gaan en alles weer slopen.

Niet veel later stond meneer aan de deur, ik heb de deur niet open gedaan en hem nogmaals verzocht om een voorstel per mail te doen.
Toen flipte meneer hem helemaal en begon op ramen en deuren te bonken en nog meer (doods)bedreigingen te uiten.

Ondertussen had ik de politie aan de lijn, die geven aan er niets mee te doen omdat het een civiele zaak betreft. Wel hebben ze een melding gemaakt in het systeem van meneer z'n gedrag.

Wat is nu wijsheid, de factuur gaan we voorlopig niet betalen, het gespecificeerde werk is immers niet uitgevoerd.
Hierop heb ik het bedrijf ook al een mail gestuurd en de factuur betwist omdat de werkzaamheden niet conform afspraak zijn uitgevoerd.

Mijn ouders hebben helaas geen rechtsbijstand anders had ik die al ingeschakeld.

De schrik zat er in ieder geval wel even goed in, ik heb al veel gelezen over dit soort praktijken. Ik had zelf nooit verwacht eens met zo'n firma in contact te komen, helaas is me dat niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Niet professioneel advies:

Iemand die doodsbedreigingen uit en op je deur en ramen begint te slaan is volgens mij geen civielrechtelijke zaak. Heb je 112 gebeld?

Verder: zorg bij jezelf en je ouders gewoon voor een goede veiligheid in en rondom het huis. Dwz camerabewaking en een alarminstallatie. Dat zou iedereen altijd al moeten hebben, maar zeker in zo'n situatie.

Wellicht kan je contact opnemen met het juridisch loket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

klown

geek

Je moet je inderdaad niet laten intimideren, dan zou het hek van de dam zijn als dat zou werken. Je bent duidelijk geweest dat de werkzaamheden nog niet voltooid zijn en dat je daarom nog niet bereid bent te betalen. Ik zou dit zelf aangetekend schriftelijk nog een keer bevestigen en ze een redelijke termijn geven om het alsnog te fixen. Dan heb je ook een bepaald moment waarop je het een andere leverancier kan laten doen.

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
Sinds wanneer zijn doodsbedreigingen een civiele zaak? Al overwogen om aangifte te doen?

Voor dit soort gasten hoop ik op heel veel karma :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Ik had de politie gebeld op 0900-8844, ik heb het kenteken van zijn busje en zijn 06 nummer doorgegeven.
Het is wel in me opgekomen om aangifte te doen, al denk ik niet dat ik daar veel mee ga opschieten.
Maar misschien dat ik het maar gewoon moet doen, al is het maar om anderen te behoeden voor de praktijken van deze firma.

Ik had mijn ouders al geadviseerd om morgen iets van een camera te gaan kopen, al is het maar een videodeurbel die kan opnemen, dan hebben we in ieder geval iets van beeld mochten deze gasten weer op komen dagen.

Ikzelf ben er niet zo bang voor, ze hebben enkel mijn 06 nummer maar hebben geen weet van mijn adres.

De factuur heb ik betwist via mail en SMS, een aangetekende brief gaat nooit aankomen, het adres wat ze op de website en facturen hebben staan is van een garagebox aan de andere kant van het land. Het kvk nummer geeft een andere vestigingsplaats op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51
205Gutmann schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:33:
Ik had de politie gebeld op 0900-8844, ik heb het kenteken van zijn busje en zijn 06 nummer doorgegeven.
Het is wel in me opgekomen om aangifte te doen, al denk ik niet dat ik daar veel mee ga opschieten.
Maar misschien dat ik het maar gewoon moet doen, al is het maar om anderen te behoeden voor de praktijken van deze firma.

Ik had mijn ouders al geadviseerd om morgen iets van een camera te gaan kopen, al is het maar een videodeurbel die kan opnemen, dan hebben we in ieder geval iets van beeld mochten deze gasten weer op komen dagen.

Ikzelf ben er niet zo bang voor, ze hebben enkel mijn 06 nummer maar hebben geen weet van mijn adres.

De factuur heb ik betwist via mail en SMS, een aangetekende brief gaat nooit aankomen, het adres wat ze op de website en facturen hebben staan is van een garagebox aan de andere kant van het land. Het kvk nummer geeft een andere vestigingsplaats op.
Volgende keer meteen 112 bellen dat er een of andere idioot op de deuren en ramen loopt te rammen en dat je deur niet open durft te doen. Mag ie daar zijn verhaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@205Gutmann

Laat me raden: Het begon allemaal met een simpel aanbod om de dakgoten even schoon te komen vegen zodat de boombladeren (welke sowieso nog moeten gaan vallen op veel plekken) geen verstoppingen van het HWA systeem zouden gaan veroorzaken?

Overigens is je Username nog steeds BRIL-JANT goed. Ik hád in de jaren '90 zo'n 1.9 machientje wat daar in Breisach onderhanden genomen was :9~

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
205Gutmann schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:33:

Dat begint dan aardig op een poging tot oplichting te lijken, kun je daar ook aangifte van doen samen met die van bedreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Will_M schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:46:
@205Gutmann

Laat me raden: Het begon allemaal met een simpel aanbod om de dakgoten even schoon te komen vegen zodat de boombladeren (welke sowieso nog moeten gaan vallen op veel plekken) geen verstoppingen van het HWA systeem zouden gaan veroorzaken?

Overigens is je Username nog steeds BRIL-JANT goed. Ik hád in de jaren '90 zo'n 1.9 machientje wat daar in Breisach onderhanden genomen was :9~
Helaas niet, mijn ouders hebben zelf bewust contact opgenomen met het bedrijf.
Het was 1 van de eerste zoekresultaten op Google.
Ik ben benieuwd of ze nog gaan reageren op mijn berichten en mails, zo vlug als ze vanmiddag waren, zo langzaam zijn ze nu.

De 205 Gutmann was mijn 1e liefde, ik heb er in totaal 2 gehad. Helaas was de koets onder de bodykit zo rot dat het financieel niet mogelijk was voor mij om deze op de weg te houden.
Het was een turbolook2, met rode striping en een 140pk kit. Heerlijke auto, ik denk er nog steeds met veel plezier aan terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59
Gewoon de overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie. Gezien de gedraging van de dakdekker hoef je m ook geen 2e kans meer te geven. Dit is wel klaar. Betaal de 2 uur dat hij bezig is geweest. Dan heeft hij niks meer te vorderen.

Die 3200 euro kan hij dan op zijn buik schrijven.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
SkiFan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:35:
Gewoon de overeenkomst ontbinden wegens wanprestatie. Gezien de gedraging van de dakdekker hoef je m ook geen 2e kans meer te geven. Dit is wel klaar. Betaal de 2 uur dat hij bezig is geweest. Dan heeft hij niks meer te vorderen.

Die 3200 euro kan hij dan op zijn buik schrijven.
Gezien de gedragingen van de dakdekker, de twijfelachtige KvK gegevens en de openstaande factuur verwacht ik dat die nog wel poging gaat wagen om te cashen met gebruik van wat intimidatie aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:27

LankHoar

Langharig tuig

@205Gutmann de volgende keer gelijk opnemen wanneer dit aan de deur gebeurd, en de politie bellen (zoals al gesuggereerd). Het slaat natuurlijk nergens op dat die hier niets mee te maken zouden hebben, je word letterlijk bedreigt dus zeker wel.

Verder zou ik geen cent betalen, en ontbinden. Verder met je verzekering oppakken, wellicht weten zij een dakdekker waar ze vaker mee werken, heb je gelijk ook geen gedoe met de factuur.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Alsnog aangifte doen, gewoon digitaal, van de bedreiging al is hetvoor dossiervorming mocht die zakkenwasser nog eens langskomen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1