Toon posts:

[linux] dvd kijken op andere compu via netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus niet veel verstand van Linux/Unix afgezien als gebruiker. Heb het dus wel een paar keer geinstalleerd (op het moment Mandrake, dus jullie weten hoe laat het is.. :) )

Mijn vraag is nu, kan je met linux en een netwerk een dvd film kijken op een andere compu dan waar de dvd en decodersoftware op draait?
Zo ja, wat voor eisen zijn er dan aan je netwerk en (x-term) pc?

Ik heb een duron700 met dvd (van mijn vriendin dus eigenlijk, staat in haar hobbykamer) en wil in mijn hobbykamer kunnen kijken, zonder elke keer die compu te versjouwen. Heb een 100Mb ethernet verbinding, en een oude P200 die dus voor display zou moeten dienen (met daaraan een 21' scherm, het enige waar ik totnutoe echt geld aan heb uitgegeven). Evt wordt dat wel een snellere bak overigens, heb (al tijden) koopplannen.

Verwijderd

Kijk eens op http://www.videolan.org/

Ik denk dat dat is wat je zoekt. Daar zul je dus ook zinnige info kunnen vinden over dit onderwerp ;)

Verwijderd

met een X-server voor windoos kom je een heel eind. een goede is Xwin32 dan kan je alle X-appz over je netwerkje op een andere pc gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.
Ik heb het ff heel erg druk, maar volgende week kom ik er hopelijk aan toe om het allemaal uit te zoeken.

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Heeft iemand dat videolan gebeuren geprobeerd?

Xwin32 is toch commerciele software? Kent iemand
al een werkbare gpl/bsd variant?

Verwijderd

X-win32 is idd commercial....
Pagina: 1