Bureaublad en documenten lokaal opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lisavdb
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-10-2023
Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn bureaublad en documenten niet langer in de iCloud opsla maar lokaal op mijn macbook? Mijn iCloud opslag is vol en daar krijg ik telkens meldingen van (hinderlijk). Ik vind het niet nodig om mijn bureaublad en documenten in de iCloud te hebben omdat ik vanaf 1 apparaat werk. Eigenlijk wil ik alleen mijn agenda en email in de iCloud gebruiken en verder alles lokaal doen, er is geheugen genoeg!
...

Macbook pro, MacOD Monterey 12.5.1
...

Als ik in het iCloud menu het vinkje bij bureaublad en documenten uit zet, krijg ik de melding dat er dan gegevens verloren gaan. Daarom wil ik van tevoren een back-up lokaal opslaan, alleen lukt me dat niet omdat mijn bureaublad juist in de iCloud Drive zit.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14

talin

ES-MA

lisavdb schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:33:

Als ik in het iCloud menu het vinkje bij bureaublad en documenten uit zet, krijg ik de melding dat er dan gegevens verloren gaan. Daarom wil ik van tevoren een back-up lokaal opslaan, alleen lukt me dat niet omdat mijn bureaublad juist in de iCloud Drive zit.
...
dat klopt dan toch, jij wil je bureablad niet meer syncen.
dan gaat er ergens waar nu wel gesynct word data verloren.

gewoon ff een grote USB stick er in, alles van bureaublad kopieren daar op de USB stick opslaan, ook nog ff een time machine backup maken en dan bureaublad uit je icloud halen.

waarom als ik vragen mag: nu moet je straks nadenken, shit dat document waar staat dat ook alweer op welke pc z'n bureaublad?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom zou je geen iCloud willen gebruiken, vraag ik mij af?
Wat als je apparaat gestolen wordt, of finaal vastloopt dat je niet meer bij je data kan komen?

Ik gebruik zelf ook een cloud (geen Apple-gebruiker, sorry guys ;) ) en ik ben er reuze tevreden over. Is het niet alleen voor de handigheid om overal te werken, is het ook voor de veiligheid.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@lisavdb Ik zou zeggen neem een iCloud abonnement voor een euro per maand. Heb je gelijk een backup van al je apparaten.

https://www.apple.com/nl/icloud/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”