Alles hangt van het doel af. Wil je af en toe wat onbelangrijke data van punt A naar B mikken, kan het geen kwaad om een goedkope SSD van Ali te plukken in een flash sale. Maar hou steeds in het achterhoofd dat een betrouwbare schijf niet veel duurder hoeft te zijn, en dat de kans er is dat je rommel of nepperij koopt.
Ik heb een aantal jaar geleden de gok gewaagd, toen waren SSD's nog duurder en ik kreeg toen netjes voor een zacht prijsje een SSD van 256GB. Wat testen bevestigde dat ik een goede deal had gemaakt, de prestaties waren best OK. Enkel de buffer is klein en snel vol, waardoor writes wat snel trager worden. Maar ik zal er nooit of te nimmer mijn OS of belangrijke data op parkeren, dat risico is het me niet waard. Voor mij is het een goedkope externe SSD om eens een Windows of Linux iso'tje van te booten en om games te kopiëren.
Wat betreft de keuze voor welke SSD je hier best kan halen, zijn er genoeg reviews en vergelijkingen te vinden. Sorteer de pricewatch van goedkoop naar duur, zoek ze in een review, en probeer zelf een beetje te vergelijken

er is online ook heel veel te vinden over de verschillende soorten flash, zoek even wat op en leer bij!
[
Voor 5% gewijzigd door
Mavamaarten op 22-10-2023 17:44
]