SSD van Aliexpress niet kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.623 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbolle
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-10-2023
Mijn vraag
..De ssd schijven van Aliexpress zijn wel heel goedkoop.
Een KODAK van 500gb voor 25€
Zou dit fake zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Grote kans dat het fake is, maar waarom Aliexpres terwijl je in nederland ook gewoon 1 kan kopen die wel echt is voor 5 euro meer:

uitvoering: Crucial BX500 500GB

of als 5 euro echt teveel is deze:
uitvoering: Integral V Series V2 500GB

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Zijn heel vaak fake. Werken overigens vaak wel, maar zit bijvoorbeeld een microSD kaartje in. Of ze zijn niet volledig te benutten. Overigens zijn ze in de Pricewatch vaak net zo goedkoop, echter mist hier dan bijvoorbeeld wel een DRAM cache. Beter is het om even een klein beetje door te sparen voor een kwaliteits-SSD. Met name als je deze als primaire schijf gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbolle
Dank voor de tips.
Zie nu dat er veel keuze is.
Maar zou er veel verschil zijn in kwaliteit bij die merken : Silicon Power,Patriot,Kingston,Intenso.....
Prijs is ongeveer hetzelfde.
Wat kies ik het best ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
daanbolle schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:30:
Dank voor de tips.
Zie nu dat er veel keuze is.
Maar zou er veel verschil zijn in kwaliteit bij die merken : Silicon Power,Patriot,Kingston,Intenso.....
Prijs is ongeveer hetzelfde.
Wat kies ik het best ?
Wat heb je zelf gevonden toen je onderzoek deed?

We zijn hier geen helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanbolle
Ik ken niets van SSD's
Daarom vraag ik hier wat ik het best neem.
Sorry als dit hier verboden is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Alles hangt van het doel af. Wil je af en toe wat onbelangrijke data van punt A naar B mikken, kan het geen kwaad om een goedkope SSD van Ali te plukken in een flash sale. Maar hou steeds in het achterhoofd dat een betrouwbare schijf niet veel duurder hoeft te zijn, en dat de kans er is dat je rommel of nepperij koopt.

Ik heb een aantal jaar geleden de gok gewaagd, toen waren SSD's nog duurder en ik kreeg toen netjes voor een zacht prijsje een SSD van 256GB. Wat testen bevestigde dat ik een goede deal had gemaakt, de prestaties waren best OK. Enkel de buffer is klein en snel vol, waardoor writes wat snel trager worden. Maar ik zal er nooit of te nimmer mijn OS of belangrijke data op parkeren, dat risico is het me niet waard. Voor mij is het een goedkope externe SSD om eens een Windows of Linux iso'tje van te booten en om games te kopiëren.

Wat betreft de keuze voor welke SSD je hier best kan halen, zijn er genoeg reviews en vergelijkingen te vinden. Sorteer de pricewatch van goedkoop naar duur, zoek ze in een review, en probeer zelf een beetje te vergelijken :) er is online ook heel veel te vinden over de verschillende soorten flash, zoek even wat op en leer bij!

[ Voor 5% gewijzigd door Mavamaarten op 22-10-2023 17:44 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04:29
Sethro schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

Wat heb je zelf gevonden toen je onderzoek deed?

We zijn hier geen helpdesk
Bijna alles wat hierover gepubliceerd wordt gaat over snelheid en dat merk je in de praktijk niet. Testen over SSD's is niets anders dan marketing. Een keer de beste koop volgens tweakers gekocht, 3 van de 4 waren in een paar weken stuk. Zelfde geldt voor bijna alle online testen en van die vergelijkingen in computerbladen. Allemaal reclame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
@daanbolle
Even hier wat reviews lezen:
categorie: Solid state drives

Alles wat je wil weten wordt hier benoemd.
Hier op tweakers wordt verwacht dat je minimaal eerst zelf onderzoek doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
daanbolle schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:38:
Ik ken niets van SSD's
Daarom vraag ik hier wat ik het best neem.
Sorry als dit hier verboden is......
Ook al “ken” je er niets van, dan nog kun je gewoon even de lay-out volgen die je krijgt als je een topic opent. Hetgeen dat je nu dus hebt weggehaald.

- Waar ga je het voor gebruiken?
- In combinatie met wat moet het werken (het is nogal handig om te weten wat het formaat moet zijn en wat de daadwerkelijke techniek moet zijn, zoals 2,5”, m2, nvme of sata)
- Hoe groot moet het zijn?
- Wat is het budget?

Allemaal info die nodig is om je verder te helpen dan een antwoord op de vraag “Zou dit fake zijn?”

Dat brengt je ook verder dan een “Ja, nee, misschien”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.