Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
Hey Tweakers

M'n dochter is sinds 1 september naar het middelbaar gegaan. Daar hoorde natuurlijk een smartphone (OnePlus Nord 2T) bij om bereikbaar te zijn indien de bus niet komt opdagen (en TikTok filmpjes te maken :r ).

Ze had met haar verjaardag en nog enkele andere gelegenheden een mooi bedrag samengespaard en wou een smartwatch ook. Kort nadat ze hiernaar vroeg, kwam er op iBood een Samsung Watch 5 voorbij voor € 200. Dit was een no-brainer. Toen die werd geleverd werd al snel duidelijk dat het een region lock van landen uit het midden-oosten op stond. Echter leek dat niet echt een groot issue te zijn (enkel jammer dat iBood dit niet vermeldde).

De eerste paar dagen werkte de koppeling tussen watch en smartphone voortreffelijk. Echter daarna viel de verbinding constant weg en moest ik deze opnieuw koppelen (lees: reset van smartwatch). Na wat onderzoek, leek Oneplus hier nog wel last van te hebben met Galaxy watches. M'n vrouw heeft een Samsung smartphone en was wou ook wel zo'n smartwatch. Om te testen hebben we de watch eens met haar smartphone gekoppeld. Na 1 dag... poof! verbinding weg. Dan maar een reset gedaan en opnieuw gekoppeld. Ondertusen werkt dit bijna een week feiloos.

Lang verhaal kort. Ik ben op zoek naar een smartwatch voor m'n dochter van bijna 13 jaar die feiloos werkt met haar Oneplus Nord 2T. Welke dingen zoeken we naar:
  • Degelijke batterij
  • Liefst Google's Wear OS
  • Betrouwbare hartslagmeting (vindt ze coole feature)
  • Oproepen, Messages, Whatsapp, Gmail & Outlook ondersteuning
  • Budget ergens tussen 200 en 350

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Onze personal shopper neemt zsm contact met u op!

Even serieus, heb je gezien dat er een forum specifiek voor dit onderwerp (swartwatches e.d.) is? Ik vermoed wel dat ook zij iets meer eigen inzet verwachten. Welke opties heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
Archer_VC10 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:47:
Onze personal shopper neemt zsm contact met u op!

Even serieus, heb je gezien dat er een forum specifiek voor dit onderwerp (swartwatches e.d.) is? Ik vermoed wel dat ook zij iets meer eigen inzet verwachten. Welke opties heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden?
Excuses, dit onderdeel stond dichtgeklapt en was aan m'n aandacht ontsnapt. Ik vond het al gek dat er zo geen forum was. Mods mogen deze draad gerust verplaatsen of indien niet mogelijk, sluiten.

Ik zie het bos door de bomen niet momenteel, daarom dat ik hoop wat reacties los te weken en naar ervaringen/advies van andere wil hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-10 16:56
Is dit trouwens niet typisch een "Don't kill my app"-probleem? In andere woorden, al eens de batterijoptimalisatie gecontroleerd/uitgezet voor de Galaxy Wear app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
eric.1 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:31:
Is dit trouwens niet typisch een "Don't kill my app"-probleem? In andere woorden, al eens de batterijoptimalisatie gecontroleerd/uitgezet voor de Galaxy Wear app?
Daar dacht ik inderdaad ook eerst aan, maar helaas dit was niet het probleem/oplossing.

Zoals ik in m'n eerste post zijn, naar dit probleem redelijk wat onderzoek gedaan en er zijn heel veel Oneplus klanten met onverklaarbare issues met Samsung smartwatches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Arch-IT-ect schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:30:
[...]

Excuses, dit onderdeel stond dichtgeklapt en was aan m'n aandacht ontsnapt. Ik vond het al gek dat er zo geen forum was. Mods mogen deze draad gerust verplaatsen of indien niet mogelijk, sluiten.
Bij deze een schopje die kant op ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18
Je zou kunnen kijken naar een Fitbit, bijvoorbeeld een Versa of een Sense.
Deze voldoen redelijk aan je eisen.
Gaan ongeveer een week mee op 1 batterij lading.
Feilloos werken met een Oneplus Nord 2T, dat weet ik niet.
Ze werken in principe met alle Android en iPhone toestellen.
Ik heb zelf een Versa 2 (gekocht in januari 2020) en ben hier best erg tevreden over.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1