Android DAC/Dongle gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik zoek een?
Android 3.5mm dongle of DAC met beetje redelijk geluid en een vervangbare kabel, die vanuit binnen europa verzonden kan worden. Beetje ziek zat van het gedoe van uit china bestellen.

Wat is je budget?
onder de 100, idealiter onder de 80.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Truthear hexa aandrijven vanuit mijn nieuwe smartphone, die geen 3.5mm heeft :(

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie veel mooi aanbod uit het buitenland..Moondrop DAWN pro, bijvoorbeeld. Alleen ik zie het niet zo zitten om een maand of twee te wachten op een product dat misschien verloren raakt en ik daarna extra voor moet betalen aan de douane. 2ehands aanbod is ook welkom.

Voorheen deed ik het gewoon met de 3.5mm uitgang van mijn oude s7 edge, dat werkte voor mij goed genoeg. Dus heel kritisch ben ik niet over de geluidskwaliteit. Als het maar niet slechter klinkt dan ingebouwde oplossingen, en duurzaam is door een vervangbaar kabeltje te hebben..En niet via aliexpress of vergelijkbare site de zee over moet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-09 10:52
Audioquest heeft een aantal dongle DAC's in het assortiment, waarvan de Black onder de 100 euro kost. Als je niet kritisch op de kwaliteit bent, moet deze wel voor je werken. Ik heb de Black, Red en Cobalt gehoord icm mijn Samsung A52s en kon duidelijk verschil horen, waarbij de Black nagenoeg hetzelfde klonk als de uitgang van mijn telefoon.

IfI Audio heeft volgens mij ook een dongle DAC voor onder de 100 euro, maar die heb ik zelf niet getest.

Happy hunting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJayGolden
baldstuff schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:57:
Audioquest heeft een aantal dongle DAC's in het assortiment, waarvan de Black onder de 100 euro kost. Als je niet kritisch op de kwaliteit bent, moet deze wel voor je werken. Ik heb de Black, Red en Cobalt gehoord icm mijn Samsung A52s en kon duidelijk verschil horen, waarbij de Black nagenoeg hetzelfde klonk als de uitgang van mijn telefoon.

IfI Audio heeft volgens mij ook een dongle DAC voor onder de 100 euro, maar die heb ik zelf niet getest.

Happy hunting!
Heb een fiio ka3 gevonden voor 80 euro op marktplaats die er erg mooi uit ziet, dus denk dat ik daar voor ga. Alsnog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:32
JayJayGolden schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Heb een fiio ka3 gevonden voor 80 euro op marktplaats die er erg mooi uit ziet, dus denk dat ik daar voor ga. Alsnog bedankt!
Dit heeft, m.b.t. de geluidskwaliteit, geen meerwaarde en voegt alleen onnodige bulk toe.

Een originele Samsung of Google USB-C dac volstaat en beter dan dit wordt het niet qua dac voor in ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
Freshouttheoven schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:00:
[...]

Dit heeft, m.b.t. de geluidskwaliteit, geen meerwaarde en voegt alleen onnodige bulk toe.

Een originele Samsung of Google USB-C dac volstaat en beter dan dit wordt het niet qua dac voor in ears.
Hmm ja geloof ik zo, ben alleen enorm bang dat dat ding na een maand weer kapot is omdat de usb c aansluiting moeilijk gaat doen, zo'n dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
JayJayGolden schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Hmm ja geloof ik zo, ben alleen enorm bang dat dat ding na een maand weer kapot is omdat de usb c aansluiting moeilijk gaat doen, zo'n dongle.
De Fiio KA3 maakt toch gebruik van dezelfde USB C aansluiting? Is ook zwaarder dus aannemelijk dat het je poort meer belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Puur subjectief, hij praat veel maar zegt weinig, geen enkele meting die gedaan wordt.

Dit soort DAC's bieden los van de subjectiviteit, vergeleken met bijv. een originele Samsung of Google DAC, geen meerwaarde voor low impedance headphones en überhaupt geen meerwaarde voor in ears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
Als je bang bent voor de usb-c poort, kun je ook een bluetooth dac gebruiken?

Specifiek voor de Truthear hexa die zelf al een verwisselbare kabel heeft, zou je er rechtstreeks zo'n adapter die om je nek heen gaat aan kunnen hangen:

https://www.reddit.com/r/...er_for_kato_and_hexa_etc/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ml-mOvWq5cDq99CiPsiEbhgP9lQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b44Jz30YHtyC93xmw0CpWJHq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
Freshouttheoven schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

De Fiio KA3 maakt toch gebruik van dezelfde USB C aansluiting? Is ook zwaarder dus aannemelijk dat het je poort meer belast.
Ja, maar de KA3 kabel is los. dus dan hoef ik niet het hele ding te vervangen als het stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
NESFreak schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:03:
Als je bang bent voor de usb-c poort, kun je ook een bluetooth dac gebruiken?

Specifiek voor de Truthear hexa die zelf al een verwisselbare kabel heeft, zou je er rechtstreeks zo'n adapter die om je nek heen gaat aan kunnen hangen:

https://www.reddit.com/r/...er_for_kato_and_hexa_etc/

[Afbeelding]
Hmm, misschien een goeie. Heeft dat niet merkbare impact op de geluidskwaliteit? Nader inzien misschien niet, aangezien ik ze nog wel bedraad op mijn pc gebruik. Maar misschien een bluetooth receiver waar 3.5mm in kan..

Edit: Oke, ik probeer eerst een samsung dongle. Als die snel stuk is overweeg ik iets duurders.

[ Voor 13% gewijzigd door JayJayGolden op 23-10-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
Heb nu ff de samsung dongle geprobeerd..Voelt erg onhandig, en heeft teleurstellende geluidskwaliteit. Denk dat ik voor een hoogwaardige bluetooth optie opzoek ga. Qudelix q5 of fiio btr5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
JayJayGolden schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:49:
Heb nu ff de samsung dongle geprobeerd..Voelt erg onhandig, en heeft teleurstellende geluidskwaliteit. Denk dat ik voor een hoogwaardige bluetooth optie opzoek ga. Qudelix q5 of fiio btr5..
Er is helaas veel namaak in omloop, op YouTube/ Reddit kun je veel info hierover vinden en ook hoe je een namaak kunt herkennen. Zoals eerder gezegd geeft een originele het geluid goed door, hier zijn meerdere onafhankelijke metingen/ testen van te vinden.

Hou er rekening mee dat de betere geluidskwaliteit van een hoogwaardige bluetooth DAC enkel werkt wanneer jouw telefoon ook deze codec(s) ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
Freshouttheoven schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Er is helaas veel namaak in omloop, op YouTube/ Reddit kun je veel info hierover vinden en ook hoe je een namaak kunt herkennen. Zoals eerder gezegd geeft een originele het geluid goed door, hier zijn meerdere onafhankelijke metingen/ testen van te vinden.

Hou er rekening mee dat de betere geluidskwaliteit van een hoogwaardige bluetooth DAC enkel werkt wanneer jouw telefoon ook deze codec(s) ondersteunt.
Is een S21, denk dat die die wel ondersteunt, niet? En ik had mijn dongle van bol.com, waar kan ik die dan beter kopen?
Pagina: 1