Alternatief voor groente- en fruitzakjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:13
Mijn vraag

Sinds een paar weken heeft de supermarkt geen groente- en fruitzakjes meer. In plaats daarvan van die netten die je zelf moet kopen en uitwassen. Ik vind het onhygiënisch en onpraktisch. Hoe neem je dan losse groente en fruit mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Los in de kar is vies
Eigen bakken meenemen, dan betaal je extra voor het gewicht
Alleen voorverpakte groente en fruit kopen
Naar een andere winkel gaan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:51
Wat vind je precies onhygiënisch? Je wast/spoelt toch zoals altijd je fruit en groenten even snel om voor gebruik?

Bij bepaald fruit of heb je dit met alles?
En aders een broodzak van de bakker afdeling pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:41

Reinier

\o/

Eigen bakken meenemen, dan betaal je extra voor het gewicht
Natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
Zelf plastic zakjes meenemen naar de supermarkt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:56
Ik heb zelf al jaren katoenen zakjes waar ik groente en fruit in stop om plasticverbruik te verminderen. Kun je prima wassen als je je zo druk maakt om hygiëne.

[ Voor 12% gewijzigd door Orangelights23 op 22-10-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
PaulBloem schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:34:
Wat vind je precies onhygiënisch? Je wast/spoelt toch zoals altijd je fruit en groenten even snel om voor gebruik?

Het gaat zo door elkaar zitten. Sperziebonen gaan er doorheen, rode bietjes geeft een kleurtje en die netten heb je kans dat ze in de afvoer van de wasmachine belanden. Ik vind het niks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
PaulBloem schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:34:

Inderdaad gewoon een zakje bij de broodafdeling pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Ernemmer schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Inderdaad gewoon een zakje bij de broodafdeling pakken.
ik neem niet aan dat dit de bedoeling is van verpakkingsmateriaal verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zie het probleem totaal niet. Ik gebuik die netjes die ik nooit uitwas of neem de boel los mee. Maar als je beslist je groente en fruit in plastic zakjes wil koop je bij diezelfde supermarkt een rol kleine plastic zakjes en gebruik je die toch?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:55:
[...]

ik neem niet aan dat dit de bedoeling is van verpakkingsmateriaal verminderen?
Als dat prioriteit heeft bij jou, moet je inderdaad niet een zakje bij de broodafdeling pakken.

Misschien zou je een fijnmazig netje kunnen zoeken en die dan met de hand wassen na het boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Ernemmer schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:58:
[...]

Als dat prioriteit heeft bij jou, moet je inderdaad niet een zakje bij de broodafdeling pakken.

Misschien zou je een fijnmazig netje kunnen zoeken en die dan met de hand wassen na het boodschappen doen.
ik vind het allemaal echt te veel gedoe. Ga liever ergens anders de groente kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Ga liever ergens anders de groente kopen.
Hebben ze ergens anders dan wel een goed alternatief voor plastic zakjes?
Anders zou ik gewoon zelf zakjes meenemen of een broodzakje pakken (scheelt weer naar een andere winkel rijden voor je groente en fruit)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:59
Wat wil je bereiken met dit topic? Want aan je reacties heb ik een beetje het gevoel dat wat we ook zeggen je de verandering gewoon niks vindt. En de enigste oplossing is dan om ergens anders te gaan winkelen waar dit (nog) niet speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Christiaan676 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:06:
Wat wil je bereiken met dit topic? Want aan je reacties heb ik een beetje het gevoel dat wat we ook zeggen je de verandering gewoon niks vindt. En de enigste oplossing is dan om ergens anders te gaan winkelen waar dit (nog) niet speelt.
ik had eigenlijk gehoopt dat er iets was waardoor het simpel en makkelijk was losse groente mee te nemen. Het valt me een beetje tegen, alles voor het milieu natuurlijk, maar dit is me te lastig allemaal. Het enige wat voorlopig nut heeft is om zelf de zakjes maar te kopen of van de broodafdeling te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Koop je ook brood in plastic zakken? Bewaar die dan wanneer ze leeg zijn. Zo kun je die zakken prima gebruiken voor het kopen van groente en fruit.

Extra betalen voor je eigen bakje of zakje is uiteraard niet aan de orde wanneer je gewoon je fruit of groente zonder verpakking op de weegschaal legt. Na het wegen doe je alles in je zakje of bakje wat je hebt meegenomen. Voor het bereiden was je toch je groente als het goed is, met hygiëne heeft dat niet zoveel te maken. Bovendien kook je de meeste groente waardoor eventuele overgedragen bacteriën de weg naar het hiernamaals wel vinden.

Ik koop groente nu vooralsnog voorgesneden in plastic, iets met gemakzucht. Fruit leg ik los op de weegschaal en gaat ook los mijn boodschappenkrat in. Uiteraard moet ik er aan denken dat ik er geen zware dingen op zet, tot nu toe gaat dat goed.

Wat ik wel jammer vind is dat de gele GROOTgrutter beweert duurzaam bezig te zijn terwijl ze de papieren zakken verwijderd hebben uit de winkel. Die hadden bij mij toch echt voorrang op de plastic zakjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ernemmer schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Hebben ze ergens anders dan wel een goed alternatief voor plastic zakjes?
Anders zou ik gewoon zelf zakjes meenemen of een broodzakje pakken (scheelt weer naar een andere winkel rijden voor je groente en fruit)
Waarom moet het alternatief voor plastiek zakken meteen zo'n nylon net gedrocht zijn? Papier zakjes zijn prima.

Papier zakjes zijn zeer ecologisch (maar omdat het 'weggeworpen' wordt staat de groene maffia weer hysterisch met de hakken in het zand). Papier recycleert, of papier verbrandt, waardoor je er energie van kan maken.

Dat hele herbruikbare zakjes gedoe is virtue signaling.

Die nylon netjes al helemaal. Want denk je echt dat ik er aan denk om die rotdingen mee te nemen als ik inkopen ga doen? Of als ik onverwacht na het werk even langsga bij de supermarkt omdat ik me bedenk dat ik geen appels meer heb?

Dit hele gedoe is echt weer gemaakt op maat van de doorsnee kneuterige burger, die alles prima plant en 1 keer per week inkopen doet. Alsof niemand ooit eens iets te kort komt en er snel langs moet? Of beslist dat je donderdag niet zal eten wat je op zondag op de planning hebt gezet 8)7 maar zin hebt in iets anders.

Of tijdens de lunch op het werk wat fruit halen.

Die nylon netjes zijn niet afbreekbaar. Als je geen bij hebt, moet je steeds nieuwe kopen (heb er zo onderhand al 10 of zo tot ik ook beslist heb om met dit gedoe te stoppen). Komt dan bij het afval en 9/10 ergens in een oceaan rond de nek van een schildpad of zo. Papier kan gewoon het vuilnis is, en is als het goed gaat geen gevaar voor het milieu.

Dikke onzin allemaal. Dus ik neem ook gewoon broodzakken uit de broodafdeling.

Er is vaker gesuggereerd dat al dat herbruikbare gedoe op de lange periode minder goed is voor het milieu. Omdat het blijft aangeschaft worden, omdat je ze niet bij hebt in de winkel, en omdat ze ook maar een beperkt aantal keer meegaan. Je moet ze echt al tientallen keren hergebruiken om boven een papieren of plastieken zak uit te komen in milieu-impact.

Ik kan me nog net herinneren om zo'n herbruikbaar boodschappentasje in de auto te hebben, of in m'n werktas. Daar stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
sypie schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:12:
Koop je ook brood in plastic zakken? Bewaar die dan wanneer ze leeg zijn. Zo kun je die zakken prima gebruiken voor het kopen van groente en fruit.

Extra betalen voor je eigen bakje of zakje is uiteraard niet aan de orde wanneer je gewoon je fruit of groente zonder verpakking op de weegschaal legt. Na het wegen doe je alles in je zakje of bakje wat je hebt meegenomen. Voor het bereiden was je toch je groente als het goed is, met hygiëne heeft dat niet zoveel te maken. Bovendien kook je de meeste groente waardoor eventuele overgedragen bacteriën de weg naar het hiernamaals wel vinden.

Ik koop groente nu vooralsnog voorgesneden in plastic, iets met gemakzucht. Fruit leg ik los op de weegschaal en gaat ook los mijn boodschappenkrat in. Uiteraard moet ik er aan denken dat ik er geen zware dingen op zet, tot nu toe gaat dat goed.

Wat ik wel jammer vind is dat de gele GROOTgrutter beweert duurzaam bezig te zijn terwijl ze de papieren zakken verwijderd hebben uit de winkel. Die hadden bij mij toch echt voorrang op de plastic zakjes.
Ik heb geen broodzakken, want bak mijn eigen broden.

Nam juist van die plastic zakken, om die her te gebruiken voor het afvalemmertje voor de gft scheiding.

Hier baal ik een beetje van dat ze alle zakken hebben weggehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:19
'mijn' supermarkt heeft de plastic zakjes gewoon vervangen door papieren zakjes.
Iets minder sterk dus je moet de appels er niet in smijten, maar verder werkt het prima.
Lege zak gaat gewoon bij het oud papier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Amos_x schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:17:
[...]
Waarom moet het alternatief voor plastiek zakken meteen zo'n nylon net gedrocht zijn? Papier zakjes zijn prima.

Papier zakjes zijn zeer ecologisch (maar omdat het 'weggeworpen' wordt staat de groene maffia weer hysterisch met de hakken in het zand). Papier recycleert, of papier verbrandt, waardoor je er energie van kan maken.
Het is nog steeds een beetje de vraag of papieren zakjes beter zijn dan plastic, omdat in het productie en recycle proces veel water en energie verbruikt wordt.
Studies have shown that, for a paper bag to neutralize its environmental impact compared to plastic, it would have to be used anywhere from three to 43 times. Since paper bags are the least durable of all the bagging options, it is unlikely that a person would get enough use out of any one bag to even out the environmental impact.
https://education.nationa...e-shoppingwhich-bag-best/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik pak altijd een zakje bij de broodafdeling. Ik heb een keer zo een netje gekocht, maar vind het niets en ben het altijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:26:
Het is nog steeds een beetje de vraag of papieren zakjes beter zijn dan plastic, omdat in het productie en recycle proces veel water en energie verbruikt wordt.
Dat klopt. Helaas is het ook zo dat het hergebruik van plastic ook nog lang niet op het niveau zit wat we graag willen. Veel plastic wordt niet hergebruikt omdat ook daar de processen enorm intensief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Los je daar wel iets mee op? De productie van papieren zakken is slechter voor het milieu dan plastic zakken, en verbranden is nou ook weer niet echt een goede manier van recyclen. Als papier verpulverd en hergebruikt zou worden dan zou dat prima zijn, maar datzelfde kun je van plastic zakken ook zeggen; die kunnen in theorie ook gerecycled worden. Het probleem zit 'm dan ook weer in dat het recyclen ervan duurder is dan het inkopen van nieuwe grondstoffen, en zelfs bij recyclen nog nieuwe grondstoffen nodig zijn.

Dus al met al, papier lost ook helemaal niks op, en er zijn al plekken op de wereld waar papieren wegwerpzakken op dezelfde manier verboden/belast zijn als plastic, met goede reden.

De enige echte oplossing is herbruikbare zakken gebruiken en iedereen verplichten om daar gebruik van te maken.

Wij hebben een paar van die oprolbare zakjes, die stop je met gemak een stuk of 5 in je jaszak of rugzak, en als je groenten of fruit nodig hebt of te veel boodschappen hebt om te dragen kun je die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Oon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

De enige echte oplossing is herbruikbare zakken gebruiken en iedereen verplichten om daar gebruik van te maken.

Wij hebben een paar van die oprolbare zakjes, die stop je met gemak een stuk of 5 in je jaszak of rugzak, en als je groenten of fruit nodig hebt of te veel boodschappen hebt om te dragen kun je die gebruiken.
Allemaal prima. Maar ik doe er niet aan mee. Mensen mogen ook nog min of meer "normaal" kunnen leven. Dat is me ook wat waard. Dit is laaghangend fruit dat 0,0 verschil maakt. Maar ja, de grote problemen aanpakken ligt politiek wat moeilijker natuurlijk.

Die oprolzakjes heb ik ook, en gebruik ik 90% van de tijd. Mijn bijdrage is daarmee meer dan vervuld. Ook ik wil geen plastiek zakken in de natuur zien terecht komen (omwille van milieu, klimaat heeft hier niets mee te maken)

Plastiek boodschappentassen heb ik al jaren niet meer gebruikt. En ook de 'stevige' niet, die zogezegd ook milieuvriendelijk zijn en meerdere keren gebruikt kunnen worden (als je er aan denkt wellicht).

Maar die oprolzakken zijn geen oplossing voor groenten en fruit.

En ik ga al helemaal niet met 'bakken' en 'kratten' (welke dan?) en andere harde verpakkingen de winkel binnenstappen, nog los van de plaatsverspilling omdat je de ene keer 10 appels wil, en de andere keer 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Oon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Los je daar wel iets mee op? De productie van papieren zakken is slechter voor het milieu dan plastic zakken, en verbranden is nou ook weer niet echt een goede manier van recyclen. Als papier verpulverd en hergebruikt zou worden dan zou dat prima zijn, maar datzelfde kun je van plastic zakken ook zeggen; die kunnen in theorie ook gerecycled worden. Het probleem zit 'm dan ook weer in dat het recyclen ervan duurder is dan het inkopen van nieuwe grondstoffen, en zelfs bij recyclen nog nieuwe grondstoffen nodig zijn.

Dus al met al, papier lost ook helemaal niks op, en er zijn al plekken op de wereld waar papieren wegwerpzakken op dezelfde manier verboden/belast zijn als plastic, met goede reden.

De vraag is voor mij meer een beetje of die plastic zakjes nou echt een probleem zijn, of dat het weer iets is wat erg zichtbaar is om te laten zien hoe goed andere zijn voor het milieu, zonder dat het echt impact heeft. (Net als de papieren rietjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:28
[...]

Die nylon netjes al helemaal. Want denk je echt dat ik er aan denk om die rotdingen mee te nemen als ik inkopen ga doen? Of als ik onverwacht na het werk even langsga bij de supermarkt omdat ik me bedenk dat ik geen appels meer heb?
Lijkt me ook een stukje gewenning. Je neemt toch ook altijd een boodschappentas mee? Als je dat ter plekke koopt kan je ook wel een netje ter plekke kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@aljooge Loop even bij de 'lokale' IKEA binnen en haal daar een paar doosjes met 'zipper-bags' .... Die dingen kun je zó in de vriezer gooien met inhoud én je kunt ze, als je dat zou willen, ook weer netjes uitspoelen na gebruik en vervolgens hergebruiken voor een volgend bezoekje aan de lokale supermarkt.

https://www.ikea.com/nl/n...roon-zwart-geel-50525642/

Maar ze zijn in meerdere maten verkrijgbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 22-10-2023 19:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

banaliteit schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Lijkt me ook een stukje gewenning. Je neemt toch ook altijd een boodschappentas mee? Als je dat ter plekke koopt kan je ook wel een netje ter plekke kopen.
Ik heb ze in de auto, in mijn werktas, in de garderobekast in de hal, precies die plekken waar je er eentje kunt pakken als je ze nodig hebt. Kost echt nauwelijks moeite. Ik vind elke keer naar de broodafdeling stiefelen om een nieuw zakje te pakken meer werk in ieder geval.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

banaliteit schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb er eigenlijk altijd wel een bij, net als een plastic boodschappentas. Zit ik onverhoopt toch zonder koop ik ter plekke of kijk even of ik me zonder kan redden. Van alle milieumaatregelen is deze toch wel het makkelijkst om mee te leven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

evilution schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Ik heb er eigenlijk altijd wel een bij, net als een plastic boodschappentas. Zit ik onverhoopt toch zonder koop ik ter plekke of kijk even of ik me zonder kan redden. Van alle milieumaatregelen is deze toch wel het makkelijkst om mee te leven.
Ja, je hebt gelijk (écht!!) maar het blijft IMHO toch ook wel een beetje vreemd dat een winkelketen en/of horecaondernemer het probleem van 'plastic verpakkingen' maar op de klanten / consumenten moet afwenden van de NL overheid terwijl het ook 'anders' kan. In plaats van die plastic verpakkingen is 100% karton zónder plastics vaak ook gewoon beschikbaar en voor éénmalig gebruik (supermarkten en horeca) is dat niet eens 'minder geschikt'.

Een horecaondernemer betaalt voor zo'n 'milieu bewust' stukje karton echter vaak ruim het 3 á 4-voudige bedrag ten opzichte van dat wat een plastic variant 'm kost.

Hergebruik van karton en papier is naar verhouding helaas nog steeds érg duur maar het voorkomt wel het niet afbreekbare plastic zwerfafval als het per-ongeluk toch achteloos in de 'natuur' weg gegooid wordt door..... De Consument.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Will_M schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

Ja, je hebt gelijk (écht!!) maar het blijft IMHO toch ook wel een beetje vreemd dat een winkelketen en/of horecaondernemer het probleem van 'plastic verpakkingen' maar op de klanten / consumenten moet afschuiven van de overheid terwijl het ook 'anders' kan. In plaats van die plastic verpakkingen is 100% karton zónder plastics vaak ook gewoon beschikbaar en voor éénmalig gebruik (supermarkten en horeca) is dat niet eens 'minder geschikt'.

Een horecaondernemer betaalt voor zo'n 'milieu bewust' stukje karton echter vaak ruim het 3 á 4-voudige bedrag ten opzichte van dat wat een plastic variant 'm kost.

Hergebruik van karton is naar verhouding helaas nog steeds érg duur maar het voorkomt wel het niet afbreekbare plastic zwerfafval als het per-ongeluk toch achteloos in de 'natuur' weg gegooid wordt door..... De Consument.
Linksom of rechtsom zijn de verpakkingskosten toch wel voor de klant. Plastic is nu eenmaal problematisch en moeten we verminderen. Overigens zie ik steeds meer kartonnen verpakking bij mijn gele grootgrutter.
Die herbruikbare nylon netten lijken mij een stap in de goede richting. Ik hoop dat we deze over een tijdje ook weer kunnen vervangen door een milieuvriendelijke variant op basis van een of ander natuurlijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:50:
[...]

Het gaat zo door elkaar zitten. Sperziebonen gaan er doorheen, rode bietjes geeft een kleurtje en die netten heb je kans dat ze in de afvoer van de wasmachine belanden. Ik vind het niks
En wat is daar zo onhygiënisch aan? :? Precies niks dus. En anders haal je meerdere zakjes als je het niet door elkaar wil.

Die netten gaan niet in de afvoer van de wasmachine, ze blijven gewoon netjes in de was. Je kan ze zelfs dubbel gebruiken als waszakje voor de BH's en andere kwetsbare wasproducten.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
evilution schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Die herbruikbare nylon netten lijken mij een stap in de goede richting. Ik hoop dat we deze over een tijdje ook weer kunnen vervangen door een milieuvriendelijke variant op basis van een of ander natuurlijk product.
Je beseft toch ook dat als ze vergeten worden (gebeurt regelmatig als je geen planning-nazi bent), er steeds weer bij gekocht worden. En dat ze niet afbreekbaar zijn. Dus ook regelmatig met het vuilnis mee.

Echt, wie onafbreekbeer nylon NETTEN (!!) ecologisch vindt, is van het padje af. Serieus, volledig doorgeslagen. 8)7

Dat we geen zwerfplastiek willen, lijkt me logisch. Weg met plastiek. Het gros van de mensen is slecht opgevoed klootjesvolk dat dit soort plastiek gewoon laat slingeren op het strand, camping, bijeenkomsten, stadsbankjes. Jammer, maar een feit.

Papier zorgt er tenminste voor (nog los van het overmatig watergebruik) dat het geen gevaarlijk milieuafval is. Als het tenminste geen behandeld, glimmend papier is met plastieken doorzichtige 'ruitjes', want dan zijn we weer terug bij af.

Ik denk er niet aan om zo'n nylon net te gebruiken, en ik ga mijn leven niet organiseren rond verpakkingen. Ik wil spontaan naar een supermarkt om iets te halen, en dan niet overal netjes en zakjes moeten neerleggen om dat mogelijk te maken.

De broodafdeling is echt niet zo ver, fruit en groenten en brood liggen vaak bij elkaar (paar meter), dus meteen drie a vier broodzakken, en het probleem is opgelost.
Pagina: 1