Kan geen OS installeren op MiniPC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cp3h0
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 14:09
OK, afgelopen zaterdag heb ik mijn mini-pc ontvangen, het is een MoreFine barebone 5900HX bij AliExpress. Zelf 2 sticks ddr4 ram en een ssd geinstalleerd maar wat ik ook probeer: ik krijg er geen OS op. Het verste ben ik nog gekomen met Hiren Boot CD maar ook die reboot na het tonen van het bureaublad. Ik heb de bios naar 'optimized defaults' gezet en dingen veranderd zoals 'secure boot', CSM Compatibility Support Mode. De pc herkent het ram en de ssd prima en verwijderen van een stick of vervangen van de ssd veranderd niets. Flashen van een nieuwe bios gaat ook niet zonder os en op dit ogenblik is dit gewoon een brick en ik zit eraan te denken dit ding gewoon terug te sturen. Wat kan ik nog meer proberen?

https://www.dropbox.com/s...0c4e7knv63dffk89yddo&dl=0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Ik kan uit je screenshots opmaken dat je probeert proxmox te installeren. Heb je ook een andere USB stick geprobeerd? / probeer even de Windows installer eventueel voor Windows 10 of 11, dan weet je zeker dat het geen brick is.

Die meldingen die je krijgt met errors, die krijg je wel vaker bij een Proxmox live boot installer, kan je misschien een nieuwe proxmox installer maken met een andere tool? Hoe heb je deze gemaakt? en probeer een andere stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cp3h0
Hallo, natuurlijk heb ik verschillende iso's geprobeert Proxmox, Rocky linux en ook win10 en 11 maar deze gaf in ieder geval iets meer informatie. Mijn meest gebruikte medium is Ventoy. Ook met een stand-alone usb kaartje en usb hub kom ik niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hij heeft duidelijk ergens problemen met ACPI wat staat hiervoor ingesteld onder Advanced of Chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cp3h0
Ik zag dat ook, dat was de laatste info. ACPI stond onder advanced en was Disabled. Disabled of Enabled maakt geen verschil. Ik denk wel dat het aan de BIOS/UEFI ligt. Ik heb verder nog een kleine mini pc een intel N3450 en daar werk de usb stick prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Memtest ook gedraaid?
Waar loopt de Windows installatie precies op vast?
Is er een foutmelding?
Je kan de Windows installatie doen op een andere PC en dan de SSD in je barebone plaatsen en zien of deze daarmee wel kan booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cp3h0
Hij loopt vast na het downloaden van files van sd-card. In Windows kun je de Taal en Toetsenbordindeling kiezen maar dan geeft hij een reboot. Bij Linux hetzelfde. Wat jij voorstelde om de installatie eerst op een externe ssd te doen en dan aankoppelen geeft direct een reboot loop. Ik heb de leverancier al aangesproken en wacht wel even af of en wat zij voorstellen.
Pagina: 1