Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSG
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-03 09:21
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSG
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-03 09:21
Nu ik al een tijd de Nikkor 55-300 mm gebruik samen met de Nikon D5000 wil ik een betere lens kopen. Ik fotografeer vogels, maar ook wild. Ik wil nu graag de sigma 150-600mm C kopen, maar ik lees dat deze lens nog weleens wil “pulsen” dus dat de AF van front focus naar back focus en dan weer op het onderwerp. Ook lees ik dat dit vooral het geval is bij Canon body’s. Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met de sigma 150-600mm samen met een Nikon body en of diegene ook problemen had met het “pulsen”? Ook heb ik dus een Nikon D5000 die redelijk slecht met licht om gaat en best wel oud is, gaat dit voor een probleem zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij is dat een probleem wat bij alle tele-objectieven wel op kan duiken, in meer of mindere mate. Daarom vind je ook limit switches op sommige duurdere lenzen, waarmee je de lens limiteert tot het verweg stuk. AF performance hangt ook erg van je body af en de sensors hierin. Met een relatief oudere body en minder AF velden dan nieuwere body’s loop je sowieso een risico hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 21:32

Major_ton

Shoot!

Hunten ga je sowieso last van hebben als het licht minder dan optimaal wordt. Is vrij normaal inderdaad en ook de beste camera's kunnen hier nog last van krijgen. Je eigen ervaring en focustechniek is ook nog van invloed. Maar al te vaak lees je op fora (of zie je op YouTube) dat een gebruikersfout wordt afgeschoven op de apparatuur.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2