Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludark
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-07 22:54
Beste medetweakers,

Ter inleiding een stukje over mijzelf
Ik ben 29 jaar, ik werk in finance. Voor mijn werk schrijf ik sporadisch wel eens een VBA macro(bij gebrek aan betere/tijdige oplossingen). Verder ben ik een PC-gamer en heb ik een aantal (eenvoudige) script based mods voor games die dit ondersteunen gemaakt. Ik merk dat ik dit script schrijven eigenlijk wel leuk vind en zou me hier graag verder in willen verdiepen met een wat gangbaardere programmeertaal.

Na wat eigen onderzoek is mijn keuze hierbij gevallen op Python, mede omdat dit nu al in beta versies van excel zit en omdat ik voor mijn werk veel met excel werk. Ik kan op het internet wel veel cursussen voor Python vinden maar het aanbod is eigenlijk te groot, waardoor ik niet weet welke cursus geschikt is.

Daarom mijn vraag. Welke cursus(sen) zouden jullie aanraden en waarom? Ik ben op zoek naar iets dat ik in mijn eigen tijd kan doen, met voornamelijk praktijk opdrachten zodat ik ook echt kan oefenen. Deze cursus hoeft niet gratis te zijn(mag natuurlijk wel :) ). Maar omdat dit leren voornamelijk hobby is wil ik ook niet meteen meer dan een paar honderd euro kwijt zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Ludark op 22-10-2023 14:15 . Reden: woordwijziging: aanraden ipv aanbieden ]

Beste antwoord (via Ludark op 22-10-2023 16:36)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://edube.org/study/pe1

Tevens het niveau voor een eerste certificering (PCEP) mocht je dat willen. Gratis en prima basisniveau.
Doe je daarna pcap, das de volgende. Ook gratis training iirc
Zie verder https://pythoninstitute.org/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://edube.org/study/pe1

Tevens het niveau voor een eerste certificering (PCEP) mocht je dat willen. Gratis en prima basisniveau.
Doe je daarna pcap, das de volgende. Ook gratis training iirc
Zie verder https://pythoninstitute.org/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58
Eerst:

En daarna:

Of 1 van deze:

Dit zijn op Youtube wel de grootste met tientallen miljoenen views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:33
Je kunt het ook aan ChatGPT vragen. Ik heb de afgelopen maanden al aardig wat leren programmeren in Python en HTML zonder enige ervaring. En zeker door de juiste prompts in te voeren, kan je alles heel stapsgewijs leren en exact de kant die jij wil opgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02

magneet

Magnetic enhanced

of de 100days of python cursus op Udemy is ook een goeie :)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ga gewoon rommelen met wat dingen die je zou willen maken. En gebruik ChatGPT als hulp.
Al die youtube video's zijn mijns inziens altijd veel te langdradig en bevatten veel te veel informatie die overbodig is.

Je leert het toch het snelst als je er mee aan de slag gaat, ipv video's kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 23-10-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 23:52

Zenix

BOE!

Anoniem: 36835 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:38:
Ga gewoon rommelen met wat dingen die je zou willen maken. En gebruik ChatGPT als hulp.
Al die youtube video's zijn mijns inziens altijd veel te langdradig en bevatten veel te veel informatie die overbodig is.

Je leert het toch het snelst als je er mee aan de slag gaat, ipv video's kijken.
Dat zal per persoon verschillen, sommige mensen leren beter bij doen, sommige mensen leren beter bij kijken. Maar vaak werkt een combinatie het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludark
  • Laatst online: 09-07 22:54
Orangelights23 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:33:
Je kunt het ook aan ChatGPT vragen. Ik heb de afgelopen maanden al aardig wat leren programmeren in Python en HTML zonder enige ervaring. En zeker door de juiste prompts in te voeren, kan je alles heel stapsgewijs leren en exact de kant die jij wil opgaan
Anoniem: 36835 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:38:

Rommelen en dingen proberen te maken is leuk, daar heb ik al ervaring mee(al is het zonder gebruik van chatGPT) en op die manier heb ik ook wel wat leuke dingen weten te maken. Dit kwam in mijn eerste post niet echt naar voren maar mijn doel nu is om vooral een goed theoretisch fundament te leggen voor programmeren. Ik merk namelijk vaak dat wanneer ik iets probeer te maken, ik hier bepaalde basis kennis voor mis.

Hier kan je met wat googlen, veel proberen en/of een ChatGPT uiteindelijk wel doorheen komen en daar leer je ook wel van. Maar ik denk dat een goede cursus volgen om zo wat beginners fouten te voorkomen, me op de lange termijn veel zal helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Laatst online: 13:14
Ik heb hem nooit geprobeerd, maar de Java voorloper van de volgende cursus wel. De universiteit van Helsinki heeft een mooc als introductie in programmeren met behulp van Python. https://programming-23.mooc.fi/ er is ook een advanced course.

Daarna kan je op udemy 100days of python doen. Dan krijg je elke dag een coding challenge, met ik geloof iets van de eerste 50-60 dagen ook een stuk uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:47
Ik kan de cursussen hier aanbevelen: https://training.talkpython.fm/courses/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 12:29
Misschien ouderwets, maar wat dacht je van een goed technisch boek? Zo heb ik mijn eerste stappen gemaakt.
Pagina: 1