Eufy bedraad probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 7.332 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-07 22:39
Beste medeforummers,

Ik heb een Eufy dualcam die zowel op batterij als bedraad kan worden voorzien van stroom. Toen ik hem in eerste instantie installeerde 4 maanden terug heb ik hem op de originele stroomdraden van de bel aangesloten. Deze was op een 8v trafo aangesloten, en daarbij merkte ik dat er regelmatig een oplaad tekentje te zien was via de app, maar dat het batterijpercentage achteruit liep dus 8v te weinig was om de bel op te laden.

Ik heb een honeywell trafo gekocht die 8-24v kan afgeven. Echter bij het aansluiten hiervan bleek dat de originele deurbel gong bleef hangen bij het aanbellen, dus waarschijnlijk werkt die gong niet op >8v. Ik heb de originele gong losgekoppeld, en heb nu dus een circuit waarbij er een stekker in een 220v stopcontact gaat, die stekker loopt naar de trafo. Op de trafo heb ik de zwarte en rode draad van de originele deurbelknop aangesloten en die lopen naar de eufybel. Wat er gebeurt op 8/12/24v is dat er een stroom teken te zien is via de app, en na 10 seconden deze uitgaat en weer het batterij logo te zien is. De honeywell trafo wordt ook ontzettend heet, zo heet dat je hem niet kan vastpakken waardoor ik de stekker er maar snel uit trek om geen brand te krijgen. De trafo was nieuw dus ik heb niet het idee dat die stuk zou zijn.

Ik heb nu al weken van alles geprobeerd, draden bekeken e.d.. Ook heb ik alle forumberichten hierover bekeken, maar geen van deze biedt een oplossing. Heeft iemand nog een idee wat de oplossing kan zijn?
(De gong komt nu dus draadloos via de homebase)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Inmiddels een nieuwe Emat trafo gekocht, die op andere websites werd aanbevolen als trafo bij de eufy bel die ik heb. Nou heb ik hem zojuist aangesloten, het stekker icoontje blijft nu langere tijd aan, maar ook deze trafo wordt gloeiend heet en dan stop op een gegeven moment het stekker icoontje en komt weer het batterij tekentje tevoorschijn. Ik heb nu 2 trafo’s geprobeerd, lijkt me sterk als die beide stuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-07 13:41
Moet je het dan nu niet bij de Eufy gaan zoeken waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieuwe_s
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-07 16:34
Had een vergelijkbaar vraag, blijkbaar schakelt de Eufy deurbel tussen batterij en trafospanning, en dat zie je in de app. Destijds ergens online gevonden op een forum, kan zo snel niet vinden waar. Maar idd zoals hierboven gezegd, even de vraag bij Eufy stellen. Hun support is redelijk vlot.

https://www.reddit.com/r/...ping_between_battery_and/
https://www.reddit.com/r/...ttery_doorbell_hardwired/

[ Voor 23% gewijzigd door dieuwe_s op 25-10-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
dieuwe_s schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:48:
Had een vergelijkbaar vraag, blijkbaar schakelt de Eufy deurbel tussen batterij en trafospanning, en dat zie je in de app. Destijds ergens online gevonden op een forum, kan zo snel niet vinden waar. Maar idd zoals hierboven gezegd, even de vraag bij Eufy stellen. Hun support is redelijk vlot.

https://www.reddit.com/r/...ping_between_battery_and/
https://www.reddit.com/r/...ttery_doorbell_hardwired/
Het probleem zit denk ik niet zozeer in de Eufy denk ik omdat het probleem is dat de transformator veels te heet wordt. Zo heet dat ik bang ben voor brand. In hoeverre ik het weet kan de Eufy hier niet voor zorgen. Maar misschien heb ik het mis?

De mensen via de link zeggen dat hun trafo te zwak was. Dar probleem had ik ook met de originele trafo. Maar nu heb ik er twee geprobeerd die goed zouden moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:35
Ik ervaar dit zelf ook dat de eufy app de ene keer het batterij icoontje laat zien en dan weer het stroom icoontje. Naar mijn weten is dat normaal. Heb hem al 2 jaar en is nog nooit leeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Nog even ter verduidelijking; het probleem is niet dat de er wordt gewisseld met tussen accu en opladen. Dat is inderdaad volgens mij normaal. Het probleem wat ik probeer aan te kaarten is dat de transformator ontzettend warm wordt en ik bang ben voor brand. Volgens mij is alles goed aangesloten op de manier zoals ik vertelde hierboven, maar ik begrijp dus niet waarom de trafo zo warm wordt. Hier zou ik graag advies of tips over hebben als mensen een idee hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander54
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Hallo.
Ook mijn deurbel van eufy bedraad stopte met laden. Beltrafo van 8v, 1 A. Deurbel heeft jaren hiermee opgeladen, tot deze week. Deurbel totaal leeg en offline. PPROBLEEM : Spanning niet hoog genoeg. Nu een trafo van 15 Volt aangesloten. Deurbel kwam direct online en laad op.
Doe met mijn oplossing uw voordeel.
Mijn advies: transformator van 15 tot 24 volt, minstens 1 Ampère aansluiten op de deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-02 20:47
Gelukkig simpel: trafo is te zwak, is slechts 8VA ( volt x ampere ). Moet minimaal 30VA zijn . Andere trafo kopen ( ca € 25.00 ) en alles draait zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 00:53
whitedevil1988 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 00:11:
Ik ervaar dit zelf ook dat de eufy app de ene keer het batterij icoontje laat zien en dan weer het stroom icoontje. Naar mijn weten is dat normaal. Heb hem al 2 jaar en is nog nooit leeg geweest.
Ja ik had ergens gelezen dat de batterij wordt gebruikt tot 80% en dan weer opgeladen. Zijn oorspronkelijke trafo was mogel8jk dus niet te zwak, maar as designed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgaNagA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 20:16
Kan iemand mij misschien een beltravo aanbevelen ? Ik wil ook graag mijn eufy deurbel eindelijk eens een keertje beraad aansluiten.
En nog een vraag, kan ik mijn oude deurbelknop en bel samen met mijn eufy gebruiken ? Dat wanneer iemand op mijn oude bel drukt mijn eufy ook gewoon aan gaat. Of is het niet mogelijk om de kabel tussen mijn oude bel en eufy op te splitsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:30

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@AgaNagA dit topic kapen met een vraag, zonder eigen inzet is niet de bedoeling. Open gerust een nieuw topic, maar volg dan wel even de regels om een nieuw topic te starten. Deze gaat zo dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.