Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, maar totaal niet thuis in de huidige markt van videokaarten, al helemaal niet voor laptops icm chipsets en processorkeuze.
Max budget 1250 euro.
Dat is dus maximaal mid-range :-) Een jong gebruikte tweedehands mag ook, maar dan ben ik vooral nieuwsgierig naar de minimale specs qua videokaart, en het advies voor AMD of Intel?
Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop
3D Cad
Casual gaming (racegames en open world games in quad HD of 4k. FPS boeit me niet, graphics wel)
Office
90% van de tijd via dockingstation op 1 of 2 quad hd schermen.
Overige eisen
- USB-C thunderbolt 3 of 4 ivm docking station
- Gerenomeerde merken, geen aldi of Acer ivm duurzaamheid voor gebruik van minimaal een jaar of 5. Liefst iets van Dell, HP, Asus, (Lenovo?) etc.
- Max 14 inch, maar 13 inch mag ook.
- Liefst niet te zwaar en goed mobiel.
- Liefst niet extreem luidruchtig.
Ik hoef geen plastic fantastic kerstboom. Een zakelijk uiterlijk heeft de voorkeur.. echter als het enige binnen budget toevallig wel een rgb logo op het lid heeft, dan heeft dat de voorkeur boven een laptop die niet aan de eisen voldoet.
Max budget 1250 euro.
Dat is dus maximaal mid-range :-) Een jong gebruikte tweedehands mag ook, maar dan ben ik vooral nieuwsgierig naar de minimale specs qua videokaart, en het advies voor AMD of Intel?
Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop
3D Cad
Casual gaming (racegames en open world games in quad HD of 4k. FPS boeit me niet, graphics wel)
Office
90% van de tijd via dockingstation op 1 of 2 quad hd schermen.
Overige eisen
- USB-C thunderbolt 3 of 4 ivm docking station
- Gerenomeerde merken, geen aldi of Acer ivm duurzaamheid voor gebruik van minimaal een jaar of 5. Liefst iets van Dell, HP, Asus, (Lenovo?) etc.
- Max 14 inch, maar 13 inch mag ook.
- Liefst niet te zwaar en goed mobiel.
- Liefst niet extreem luidruchtig.
Ik hoef geen plastic fantastic kerstboom. Een zakelijk uiterlijk heeft de voorkeur.. echter als het enige binnen budget toevallig wel een rgb logo op het lid heeft, dan heeft dat de voorkeur boven een laptop die niet aan de eisen voldoet.