Waardepeil oude maar ‘dure’ laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvst
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoi allen,

Ik heb een vraag. Ik bezit een zeer dure maar inmiddels oudere laptop: ASUS UX303LB. 13 inch Zenbook uit 2015 met 3200x1800 resolutie, touchscreen en dedicated GPU. Qua processor geen beest, maar hele prettige notebook voor meer dan Microsoft Office. Ook nu nog.

Vandaag ga ik de RAM upgraden van 8 GB naar 12 GB (2 slots waarvan 1 op moederbord is gesoldeerd) en de SSD gaat van 256 GB naar 500GB. Daarmee wordt het voor 2023 weer een hele prettige laptop. Upgraden naar W11 kan niet. Maar het idee van verkopen speelt ook in mijn hoofd. Wat zou zoiets nog realistisch kunnen opleveren? Nieuwprijs was €1500 destijds.

Gaat om deze jongen: uitvoering: Asus UX303LB-DQ014H

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat de gek ervoor geeft in https://tweakers.net/aanbod/

Het is niet (meer) toegestaan om waardepeilingen of andere "inschattingstopics" te openen; hoe vervelend ook zal je onderhevig zijn aan vraag & aanbod van jouw type laptop.

Je kan allicht eens rondkijken naar andere tweedehands prijzen van vergelijkbare laptops (qua specs). Vergeet even niet dat jouw upgrade-traject nog slechts enkele jaren ondersteund wordt want over 2 jaar stopt de ondersteuning op Windows 10 en ik weet bijna zeker dat je zonder omwegen Windows 11 niet geinstalleerd gaat krijgen tzt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik bied € 3,50.

En € 1500 is niet "zeer duur", je kunt makkelijk het dubbele uitgeven aan een laptop, dat kon acht jaar geleden ook al. En 13" is een categorie die wat mij betreft niet snel genoeg kan uitsterven; met die resolutie ook niet echt bruikbaar tenzij op 150-200% DPI-schaling?

[ Voor 89% gewijzigd door CodeCaster op 22-10-2023 10:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:48
200 - 250 euro en je kan gewoon Win 11 erop krijgen met Rufus.

Je kan meer willen vragen maar vergelijk: v&a aangeboden: HP ZBook 14 G2 J8Z98ET 16Gb Core i-7

Ik denk dat ik nog hoog zit. Laatst zelf een Elitebook x360 met touchscreen en 7e gen i5 voor 200 gekocht hier voor middelbare school gebruik. En daar uiteraard ook meteen Win 11 opgezet 8)

[ Voor 27% gewijzigd door pennywiser op 22-10-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waardebepalingen zijn niet toegestaan op het forum. Prijsindicatie is prima zelf uit te zoeken, bekijk Vraag & Aanbod eens, Marktplaats, ebay etc. kortom genoeg manieren om een indicatie te vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.