Meta Quest 3 of PSVR2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ondanks dat VR gaming me altijd wel geïnteresseerd heeft, heb ik nog nooit een VR bril aangeschaft omdat ik de prijzen simpelweg te duur vind tegenover het (gevoelsmatig) beperkte aanbod van fatsoenlijke AAA games. (Ga ik hem écht veel gebruiken, of ligt hij na 2 weken in de kast?)

Door een financiële meevaller ben ik nu echter wat serieuzer aan het overwegen om een VR headset te kopen, alleen twijfel ik of ik persoonlijk beter af ben met de Meta Quest 3 of de PSVR2. Het gaat er mij daarbij niet zozeer om welke van de 2 hardware-technisch beter is maar meer welke van de 2 het beste (in mijn situatie) tot zijn recht gaat komen.

In het verleden heb ik een keer de Meta Quest 2 mogen uitproberen en de games die ik toen gespeeld heb (beat saber en nog 2 waarvan ik de naam ben vergeten) hebben weinig indruk op me gemaakt. Op beat saber na voelde het toch aan als veredelde tech demo’s waar ik na luttele minuten weer klaar mee was.

Waarom overweeg ik de PSVR2? Omdat ik zeer geïnteresseerd ben in het spelen van No Man’s Sky en GT7 in VR. Bij deze games voegt VR écht iets toe. Ik denk dat ik mezelf uren kan vermaken met deze games in VR. Nadeel is alleen (denk ik) dat je, omdat de headset bekabeld is, je niet echt veel bewegingsvrijheid hebt bij het spelen van games als beat saber. Het andere nadeel (denk ik) is dat het aanbod van games wat beperkt is.

Waarom overweeg ik de Meta Quest 3? Omdat het een wireless headset is, wat (denk ik) fijner is bij games als beat saber. Ook is het aanbod van games groter én kan deze ook met Pc gaming gebruikt kan worden. Op de Pc denk ik dan aan games als Elite Dangerous, No Man’s Sky (al speelt dat fijner weg op de bank met de PS5), Flight Simulator, etc. Ik twijfel alleen of mijn gaming laptop (MSI GF75 9SC-435NL) überhaupt fatsoenlijk overweg kan met een VR headset.

Voor alle mede-tweakers welke over 1 of beide headsets beschikken: wat is jullie advies? Welke headset komt in mijn geval beter tot zijn recht? 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18
Voor PCVR valt de laptop volledig af helaas. Als je PCVR wil gaan inzetten, moet je dus ook flink investeren in een goede PC, laptop is met PCVR niet aan te raden.
Draadloos zou ik het i.v.m. streamen aanraden om alleen naar een 40 series Nvidia kaart te kijken i.v.m. nog steeds codec problemen bij AMD. Enige goede optie met AMD is h264 op dit moment en als je geluk hebt HEVC.

Als je een PS hebt, zou die PSVR2 dus de minst slechte optie zijn, maar daar is je keuze m.b.t. spellen weer erg beperkt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Nu online
Koldur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:35:
Voor PCVR valt de laptop volledig af helaas. Als je PCVR wil gaan inzetten, moet je dus ook flink investeren in een goede PC, laptop is met PCVR niet aan te raden.
Draadloos zou ik het i.v.m. streamen aanraden om alleen naar een 40 series Nvidia kaart te kijken i.v.m. nog steeds codec problemen bij AMD. Enige goede optie met AMD is h264 op dit moment en als je geluk hebt HEVC.

Als je een PS hebt, zou die PSVR2 dus de minst slechte optie zijn, maar daar is je keuze m.b.t. spellen weer erg beperkt.
PCVR valt dus af 😅 Dan is de Meta Quest 3 een stuk minder aantrekkelijk. Ik vind VR vooral interessant wanneer het iets toevoegt zoals met NMS of GT7. Leun wat meer naar de PSV2 nu, als ik überhaupt een headset ga kopen, want ben nog steeds niet helemaal overtuigd 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik ben echt een VR fanaat en erg te spreken over de Quest 3, maar als ik zo lees, zou ik als ik jou was VR nog even laten voor wat het is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Hier een PS5 met PSVR2 en heb totaal geen last van de kabel.
Ja je bent beperkter. Maar mijn PS staat dicht bij me. En kan me prima bewegen in games als Horizon, RE, etc.
Kabel doe ik achter mijn schouder en denk er verder niet meer over na.

GT7 zit ik gewoon. Dus dan is de kabel helemaal geen issue.
Net als wat andere games die je prima (beter) zittend kunt doen.

Games als Star wars moet ik nog halen. Maar maak me hier ook geen zorgen om de kabel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
  • Nu online
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat het een PSVR2 gaat worden met GT7, NMS, SAINTS & SINNERS, SYNTH RIDERS en mogelijk nog wat meer 😊
Pagina: 1