Power delivery nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Hi allemaal,

Ik ben in de race voor een nieuwe monitor (34” ultrawide) en nu zou ik graag weer USB-C met power delivery hebben zodat ik maar één kabel voor beeld en opladen heb. Mijn huidige monitor heeft 100W PD maar de meeste 34” UW modellen hebben 65W (of je betaalt een stuk meer).
Mijn laptop heeft een accucapaciteit van 76Wh, zou ik dan wel genoeg hebben aan 65W PD of zal die dan heel langzaam leeglopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Accu capaciteit zegt niks daarover. Het gaat erom hoeveel die laptop verbruikt (oftewel wat zit er in die laptop, en wat doe je ermee. Maakt uit of hij mogelijk even veel energie gebruikt als jij 5 minuten iets compileert, of dat hij constant onder max load draait voor gamen). En dan kan je iig hebben dat een laptop klaagt dat de adapter niet sterk genoeg is (mogelijk ook dat hij dan niet onder volle snelheid wil draaien, maar niet zeker daarover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Sissors schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:33:
Accu capaciteit zegt niks daarover. Het gaat erom hoeveel die laptop verbruikt (oftewel wat zit er in die laptop, en wat doe je ermee. Maakt uit of hij mogelijk even veel energie gebruikt als jij 5 minuten iets compileert, of dat hij constant onder max load draait voor gamen). En dan kan je iig hebben dat een laptop klaagt dat de adapter niet sterk genoeg is (mogelijk ook dat hij dan niet onder volle snelheid wil draaien, maar niet zeker daarover).
Gamen en zo zal ik niet doen. Vooral wat kantoorwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 18:34
Geen probleem dan, gaat prima werken. Zelfs met 45 Watt zou het nog goed gaan.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Bedankt allemaal, scheelt weer wat euro’s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50

Croga

The Unreasonable Man

Dat is een gewaagde uitspraak.....

Wat je er mee doet is maar één van de factoren. Hoe de laptop met zijn power om gaat is een andere.... Als daar een dikke i9 HS of Ryzen 9 HS processor in ligt dan ga je het met 65W niet trekken. Als er een dedicated GPU in zit en de laptop forceert beeld over die GPU dan ga je het met 65W niet trekken.

Ofwel, @Beun, welke laptop gaat het precies over? Want als je op een HP Omen of vergelijkbaars die gaat proberen dan ga je alsnog nat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Croga de meeste laptops met een dikke cpu/gpu hebben (nog) geen usb-pd als hun main aansluiting maar een oversized barrel jack (of 2) of zo'n rechthoekige (lenovo).

Edit 22 met usb-c pd (26,5%) en 61 met DC jack

[ Voor 65% gewijzigd door Damic op 22-10-2023 10:37 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Croga schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:09:
Dat is een gewaagde uitspraak.....

Wat je er mee doet is maar één van de factoren. Hoe de laptop met zijn power om gaat is een andere.... Als daar een dikke i9 HS of Ryzen 9 HS processor in ligt dan ga je het met 65W niet trekken. Als er een dedicated GPU in zit en de laptop forceert beeld over die GPU dan ga je het met 65W niet trekken.

Ofwel, @Beun, welke laptop gaat het precies over? Want als je op een HP Omen of vergelijkbaars die gaat proberen dan ga je alsnog nat.
Een EliteBook met i7 die ongeveer een jaar oud is. Verder geen bijzondere zaken als dedicated GPU etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Beun schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:40:
Een EliteBook met i7 die ongeveer een jaar oud is. Verder geen bijzondere zaken als dedicated GPU etc.
Da's grofweg hetzelfde als wat ik heb. Bijgeleverde PSU is 65W barrel-jack en hij loopt bij mij erg goed op 65W PD dus dat gaat geen probleem zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Croga schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Da's grofweg hetzelfde als wat ik heb. Bijgeleverde PSU is 65W barrel-jack en hij loopt bij mij erg goed op 65W PD dus dat gaat geen probleem zijn ;-)
Excuses, ik ben in de war 😂 Het betreft wel de G10 en die is niet eens een jaar oud. Er zit ook een 100W lader bij. Laatste tijd zoveel van laptop moeten wisselen dat ik het even niet helder had.

[ Voor 9% gewijzigd door Beun op 22-10-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Beun schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:07:
Excuses, ik ben in de war 😂 Het betreft wel de G10 en die is niet eens een jaar oud. Er zit ook een 100W lader bij. Laatste tijd zoveel van laptop moeten wisselen dat ik het even niet helder had.
Dan gaat ie wat lastiger worden.... De G10 kan uitgerust zijn met een i7-1370P die een maximum power draw van 64W heeft waardoor de laptop zelf die 100W nodig heeft. Het zou zomaar kunnen zijn dat ie zegt dat 65W niet genoeg is voor hem.
Meestal is het resultaat dan dat de batterij gewoon niet laadt maar hij wel gewoon blijft werken. Soms is het resultaat dat hij weigert door te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Croga schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:21:
[...]

Dan gaat ie wat lastiger worden.... De G10 kan uitgerust zijn met een i7-1370P die een maximum power draw van 64W heeft waardoor de laptop zelf die 100W nodig heeft. Het zou zomaar kunnen zijn dat ie zegt dat 65W niet genoeg is voor hem.
Meestal is het resultaat dan dat de batterij gewoon niet laadt maar hij wel gewoon blijft werken. Soms is het resultaat dat hij weigert door te starten.
Dus het beste is nu even kijken welke i7 er precies in zit? Of toch niet besparen en voor zekerheid gaan?

Edit:

Gekeken en het betreft de i7-1365U.

[ Voor 3% gewijzigd door Beun op 22-10-2023 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:00
Tja, best kans dat 65watt meer dan genoeg is. Zelf een Dell met i7 u processor en zelfs met een 30watt PD adapter laad deze onder normaal gebruik (internet, office, programmeren) langzaam op. Wel geeft de laptop standaard een melding bij opstarten dat de adapter niet voldoende vermogen kan leveren, maar die kan uitgeschakelde worden in het bios.

Doe je vaak dingen die de cpu 100% belasten voor een lange periode dan is het niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Christiaan676 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:40:
Tja, best kans dat 65watt meer dan genoeg is. Zelf een Dell met i7 u processor en zelfs met een 30watt PD adapter laad deze onder normaal gebruik (internet, office, programmeren) langzaam op. Wel geeft de laptop standaard een melding bij opstarten dat de adapter niet voldoende vermogen kan leveren, maar die kan uitgeschakelde worden in het bios.

Doe je vaak dingen die de cpu 100% belasten voor een lange periode dan is het niet zo handig.
Ik belast de CPU nooit zwaar. Af en toe een meeting, wat browsen en Office. Het standaard ‘kantoorwerk’ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 18:34
Je hoeft je bij dat gebruik echt geen zorgen te maken, 65Watt gaat echt genoeg zijn. Bij pieken helpt de accu mee en bij idle/kantoorwerk/browsen laadt hij lekker op.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Pagina: 1