Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

+- 2000 euro Game pc toekomstbestendig en VR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-10 15:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Nu mijn huidige pc uit 2016 een beetje de geest begint te geven wil ik een nieuwe pc bouwen. Ik zou het fijn vinden als de pc toekomstbestendig is (dus voor nu misschien iets overkill) en upgrademogelijkheden heeft. Ik wil games spelen zoals Escape from Tarkov, Iracing, CoD, Flight sim, GTA, Red dead etc. Daarnaast wil ik ook de wereld van VR gaan ontdekken dus zou het fijn zijn als de pc dit ook goed aan kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefste rond de 2k. Mag altijd minder natuurlijk. Maar ik wil niet besparen op dingen die op langere termijn misschien juist meer gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb hier nog een vrij recente 1tb sata SSD van WD in zitten die ik mee wil nemen naar de build voor oudere games en dergelijke.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Het liefste geen AMD videokaart. Ik heb hier namelijk meerdere traumatische ervaringen mee. Verder wat ik denk nodig te hebben staat hier in de build. Ik wil alleen graag wat feedback er op en eventuele aanpassingen van mensen die er meer in thuis zijn (goed onderbouwd natuurlijk)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Het liefst dus een Nvidia kaart. AMD processor wil ik wel een kans geven omdat veel er zo positief over zijn. Verder liever geen gigabyte componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik vind ATX towers het mooiste. Het hoeft niet zo klein allemaal van mij. Verder maakt mij niet zoveel uit hoe een pc er uit ziet, zolang alles maar goed werkt. Qua geluid zolang het niet klinkt alsof er een straaljager opstijgt vind ik het ook prima.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, naast de standaard EXPO/XMP instellingen dan natuurlijk.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zoals eigenlijk hier boven beschreven zou ik graag feedback op mijn build willen. Klopt de build? zouden jullie iets aanpassen? Zo ja, wat en waarom? Liefste rond de 2k maar mag iets meer of minder natuurlijk, zelf zit ik er ook al boven... Misschien dat het goedkoper kan? Zijn mijn eisen dan te hoog. Graag PCIe 5.0 voor eventuele toekomste graphics card upgrades. Anders kan ik meteen een nieuw mobo halen :9

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 267,-€ 267,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4080 16GB VENTUS 3X OC€ 1.236,-€ 1.236,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,99€ 99,99
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 118,66€ 118,66
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 1000W€ 158,99€ 158,99
1Solid state drivesKingston KC3000 2TB€ 119,12€ 119,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.398,76

[ Voor 3% gewijzigd door sven1506 op 22-10-2023 08:07 ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:19
sven1506 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:07:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Nu mijn huidige pc uit 2016 een beetje de geest begint te geven wil ik een nieuwe pc bouwen. Ik zou het fijn vinden als de pc toekomstbestendig is (dus voor nu misschien iets overkill) en upgrademogelijkheden heeft. Ik wil games spelen zoals Escape from Tarkov, Iracing, CoD, Flight sim, GTA, Red dead etc. Daarnaast wil ik ook de wereld van VR gaan ontdekken dus zou het fijn zijn als de pc dit ook goed aan kan.
….
Klopt de build? zouden jullie iets aanpassen? Zo ja, wat en waarom? Liefste rond de 2k maar mag iets meer of minder natuurlijk, zelf zit ik er ook al boven... Misschien dat het goedkoper kan? Zijn mijn eisen dan te hoog. Graag PCIe 5.0 voor eventuele toekomste graphics card upgrades. Anders kan ik meteen een nieuw mobo halen :9
Je hebt ruim 7 jaar met de oude pc gedaan en je huidige opzet zit nu ver over de 2k heen.

Een mobo met PCIe5 is leuk als je over 3 jaar er een nieuwe top GPU RTX*080 / RTX*090 erin wil zetten. Als je weer 4 jaar zonder GPU en CPU upgrade wil doen kun je beter daarna meteen overstappen op AM6 ipv upgraden.

Oftewel hoe belangrijk is toekomstbestendigheid?
Als je binnen 2 / 3 jar wil upgraden en het budget is nu 2k, dan zou ik de RTX4070 Ti pakken zodat je binnen budget blijft er vanuitgaande dat je geen AMD kaart wil.

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-10 15:51
Djarune schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Je hebt ruim 7 jaar met de oude pc gedaan en je huidige opzet zit nu ver over de 2k heen.

Een mobo met PCIe5 is leuk als je over 3 jaar er een nieuwe top GPU RTX*080 / RTX*090 erin wil zetten. Als je weer 4 jaar zonder GPU en CPU upgrade wil doen kun je beter daarna meteen overstappen op AM6 ipv upgraden.

Oftewel hoe belangrijk is toekomstbestendigheid?
Als je binnen 2 / 3 jar wil upgraden en het budget is nu 2k, dan zou ik de RTX4070 Ti pakken zodat je binnen budget blijft er vanuitgaande dat je geen AMD kaart wil.
Hmm ja goed punt van die PCIe 5.0 indd. Welk moederbord raden jullie dan aan om te nemen? De 4070ti wordt hem denk ik niet omdat VR al best veel eisend is en dan liever de performance van een 4080 heb.