Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashkan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-10-2023
Hallo allemaal. Ik was de zoektocht begonnen naar een nieuwe laptop en had er een gekocht, maar heb toch niet helemaal het gevoel dat het bij mij past. Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met wat suggesties voor een andere. PS: Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen Intel & en Ryzen 7?

- Dagelijks gebruik (Intensief want ik gebruik het meer dan de gemiddelde student)
- 700-800 euro (Dit mag ook meer of minder als het het waard is). Met mijn eigen onderzoek kwam ik er achter dat dit de prijs range is voor de specs die ik graag wil
- Zal hem veel meenemen
- Heb niet echt een voorkeur voor een merk, maar hoop bij iets te blijven dat ik wel ken (HP, Lenovo)
- Minimaal 16GB ram en 512GB
- Liefst iets wat stil is en niet snel warm wordt

In het verleden heb ik vaak problemen gehad met laptops die niet goed genoeg waren (werden te warm, zaten te snel vol, etc). Daarom wil ik graag een laptop met redelijke specs, zodat ik niet weer die problemen krijg. Ik zoek iets met een goede prijs/kwaliteit verhouding

Mijn huidige laptop: uitvoering: HP Pavilion 15-eh3840nd
Heb hem al een paar dagen (Heb 30 dagen bedenktijd). Beetje een impulsieve aankoop, maar ik erger me vooral aan het lawaai + Lijkt heel erg op mijn oude laptop

Laptop die ik op het oog heb: uitvoering: Lenovo IdeaPad Pro 5 14ARP8 (83AN000AMH)
Ik heb deze puur gekozen omdat hij niet al te duur is en een AMD 7 heeft IPV AMD 5 die mijn huidige laptop heeft.

Ik wil mezelf alvast verontschuldigen als ik iets fout heb gedaan of onduidelijk ben geweest. Mijn eerste keer hier op tweakers en hoop dat ik de ideale laptop kan vinden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ashkan schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:57:
Lijkt heel erg op mijn oude laptop
Tja, doen ze dat allemaal niet? Onderkant met toetsenbord, klep met beeldscherm. Mooier wordt het niet.

Ik denk dat het handig is om deze even door te lezen: Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LKA beleid zodat je een complete topicstart kunt maken.

Verder kreeg je bij het aanmaken van dit topic ook een paar essentiële vragen voor de mensen die je graag advies willen geven. Dat zag er ongeveer zo uit:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Hiervan wordt verwacht dat je die invult zodat men je duidelijker van advies kan voorzien. Misschien een optie om dit lijstje nog toe te voegen aan je startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Heeft jouw universiteit niet een laptop aanbieding voor studenten?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56
Onderstaande laptop is iets duurder, maar ook wel toekomstgerichter met Ryzen 7 7840U.

#CategoryProductPrijs
1LaptopsHP Pavilion Plus 14-ey0025nd€ 928,07

Er bestaat ook een goedkoper model (ca. € 750), dat ongeveer zo snel is als een Ryzen 7 7730U:
HP Pavilion Plus 14-ey0010nd