Vraag

• GritX
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-07 12:23
Mijn vraag
...Mijn echtgenote heeft een Samsung Galaxy Cover 5 smartphone van haar werkgever. De smartphone heeft een persoonlijk gedeelte en een werk gedeelte.
Tot voor kort werkte printen vanaf deze smartphone vlekkeloos, voor zowel het persoonlijke als voor het werk. Toen de wifi module van de printer stuk ging heb ik de printer via utp kabel op de router aangesloten.
Printer met deze smartphone lukte plots niet meer, zowel met het persoonlijke als met het werk gedeelte.
Nadat ik de Epson print Enabler app had geïnstalleerd lukte printen met het persoonlijke gedeelte opnieuw maar met het werk gedeelte lukt het alsnog niet.
Outlook mails van werkgever en hun bijlagen kunnen niet afgedrukt worden. Telkens ik iets wil afdrukken krijg ik een printer foutmelding.
Als ik naar verbindingen-meerdere verbindingsinstellingen-afdrukken ga, dan werk selecteer en dan op standard afdrukservice klik dan wordt de printer onmiddellijk zichtbaar, de printer wordt dus wel degelijk gevonden.
Echter, bij het printer symbooltje staat rechts onderaan een blauw slotje die er wellicht voor zorgt dat er voor werk niet kan afgedrukt worden.
Iemand enig idee hoe het komt dat de printer voor werk op slot kan komen te staan en hoe dit kan voorkomen worden?
Het vreemde is dat printen op een andere printer bij haar zus dan wel lukt.

Met alle ander smartphones, zowel android als iPhone"s en pc's lukt het afdrukken allemaal vlekkeloos.

[ Voor 106% gewijzigd door GritX op 22-10-2023 09:36 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Ja, werkgever heeft een blokkade via een policy voor deze vorm van printen. Je vrouw moet met de IT afdeling in overleg om het werkende te maken.

• GritX
swhnld schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:20:
Ja, werkgever heeft een blokkade via een policy voor deze vorm van printen. Je vrouw moet met de IT afdeling in overleg om het werkende te maken.
Hoe komt het dan dat het printen voor het defect gaan van de printer wifi module, wel werkte, en dat als ze print bij haar zus, op andere printer, het wel lukt?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
GritX schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Hoe komt het dan dat het printen voor het defect gaan van de printer wifi module, wel werkte, en dat als ze print bij haar zus, op andere printer, het wel lukt?
Waarschijnlijk zit dit in de methode hoe de printer aangesloten is.

Zoals je zelf aangaf, het werkt overal, maar niet in dit specifieke geval, dan zit er een slotje op.
Dus waar komt dat slotje vandaan? Antwoord, de werkgever die het zakelijke profiel beheert.

Alternatief is er ook als je niet naar de werkgever wil, repareer de wifi module of koop een nieuwe printer.

• GritX
swhnld schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

Waarschijnlijk zit dit in de methode hoe de printer aangesloten is.

Zoals je zelf aangaf, het werkt overal, maar niet in dit specifieke geval, dan zit er een slotje op.
Dus waar komt dat slotje vandaan? Antwoord, de werkgever die het zakelijke profiel beheert.

Alternatief is er ook als je niet naar de werkgever wil, repareer de wifi module of koop een nieuwe printer.
Of een ander alternatief is de werkgever mails die moeten afgedrukt worden doorsturen naar het eigen persoonlijk email adres en dan via de Epson Print Enabler app afdrukken. Het zal zo moeten gebeuren want het zou zonde zijn een anders perfecte zeer inkt zuinige printer te vervangen.