Dag-koppen niet klikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Deze feature blijft om de zoveel tijd verdwijnen, dan komen er klachten en keert de feature weer terug.
Inmiddels is deze feature alweer een paar maanden weg. Dit merkte ik zeker gelijk op de dag dat die verdween maar heb de moeite niet genomen er toen weer over te klagen. Ook met de aanname van "ahh, weer weg.. komt wel weer terug", maar bleef weg...

Geen idee hoe andere nieuws lezen, maar mijn gewoonte is als volgt:
- Lees snel over alle titels van een dag op de hoofdsite.
- Minder dan 3 - voor mij - interessante nieuwsartikelen is klikje op het artikel zelf.
- Meer dan 3 - voor mij - interessante nieuwsartikelen dag-kop klikken.

Op de tweakers hoofdpagina zijn de dag-koppen ("vrijdag 20 oktober", "donderdag 19 oktober", ...) niet meer klikbaar. De "Laatste nieuws" kop is wel klikbaar en geeft nog steeds het overzicht. En van daaruit kan je ook nog steeds naar het overzicht van de dag ervoor. Ook kan je de url zelf aanpassen voor een overzicht.. allemaal makkelijk mogelijk.

Maar makkelijker is het wel om die dag-koppen simpelweg klikbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Dit gaat niet per ongeluk weg, dus het is geen "stoute bug" per se. Ik verplaats je topic daarom naar de buren van MF

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
Het heeft wel bug-eigenschappen ;)
Aangezien het al een paar keer weg is gegaan en vervolgens weer is teruggekomen. Wordt ook wel een regressie genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De klikbare koppen zijn weggehaald sinds de introductie van de nieuwe frontpage in februari dit jaar (.plan: Welkom op de nieuwe frontpage - Een nieuwe smoel voor Tweakers). Omdat het om een bewuste designkeuze gaat valt dit niet onder bugs.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Kan dit weer teruggedraaid worden? Dit is toch een pure, nodeloze verslechtering?
Nu moet ik eerst het nieuws vandaag aanklikken, om dan helemaal naar beneden te scrollen om al het nieuws van gister te kunnen lezen

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
XWB schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:39:
De klikbare koppen zijn weggehaald sinds de introductie van de nieuwe frontpage in februari dit jaar (.plan: Welkom op de nieuwe frontpage - Een nieuwe smoel voor Tweakers). Omdat het om een bewuste designkeuze gaat valt dit niet onder bugs.
Het "bewuste" deel is interne kennis bij jullie, ik weet dat niet en het gelinkte artikel meld het ook niet. Er staat:
het komen te vervallen van een aantal onderdelen vanwege het zeer beperkte gebruik ervan, waaronder een overzicht van veelgelezen artikelen, een uitgelicht product en IT-vacatures.
Voor zover ik het kan vinden wordt er niet gesproken over klikbare dag-knoppen.

En om als "bewuste designkeuze" een linkje weg te halen (wat eventueel met css volledig weg te poetsen is in het design) hint er voor mij meer op dat er een andere reden dan het design zelf is om dit weg te laten. Maar vertel gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 09-09 12:44
markg85 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:04:
Voor zover ik het kan vinden wordt er niet gesproken over klikbare dag-knoppen.
Klopt, niet alles wat met de frontpagevernieuwing gewijzigd is, staat beschreven in de aankondiging (vandaar "waaronder") :)
En om als "bewuste designkeuze" een linkje weg te halen (wat eventueel met css volledig weg te poetsen is in het design) hint er voor mij meer op dat er een andere reden dan het design zelf is om dit weg te laten. Maar vertel gerust :)
De reden is dat deze functionaliteit heel weinig gebruikt werd en we een vast patroon zien qua consumptie van nieuws/reviews vanaf de frontpage in onze tests. Vanwege de zeer beperkte toegevoegde waarde en het "less is more"-principe hebben we deze links eruitgehaald. Zoals je al aangeeft kun je er eventueel ook komen via Laatste nieuws. Dit topic sluit ik daarom :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.