Intergas comfort touch - geen beeld (hoe voeding checken)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:35
Heb mijn Tado vervangen door een Intergas Comfort Touch en heb daar ook een gateway bij. Aansluiten ging allemaal prima, gateway maakt snel contact met de ketel en de setup ging prima.

Echter, het scherm blijft leeg van de thermostaat. Volgens de intergas website heeft het te maken met de voeding, daar twijfel ik niet aan maar de kabeltjes zitten er gewoon in. Hoe kan ik checken wat er mis zou zijn? Ik weet niet hoe ik erachter kom of er voeding komt vanuit de kabeltjes.

De CV ketel is een paar maanden geleden vervangen, ik kan niet zien of de draden daar goed aangesloten zitten en zo ver wil ik ook niet gaan.

De oude Tado heeft ook batterijen dus ik kan niet controleren of die wel gevoed wordt. Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ben er inmiddels al uit, even met mijn tong aan de voeding gevoeld (het is maar een paar V) en toen bleek er wel spanning op te staan, die thermostaat is dus gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je er met je tong tegenaan kunt dan kun je er ook met een multimeter bij.

Meet nou eens hoeveel de spanning is die je krijgt? Wanneer dat te weinig is kan het ook zijn dat de thermostaat uit blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sypie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:52:

Meet nou eens hoeveel de spanning is die je krijgt? Wanneer dat te weinig is kan het ook zijn dat de thermostaat uit blijft.
Ik heb helaas geen multimeter. Krijg een andere thermostaat opgestuurd, mocht daar het probleem blijven bestaan ga ik verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sypie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:52:

Oke, ik haal hem nog even naar boven. Had een andere thermostaat gekregen maar die doet het ook niet. Wat ik nu ga doen, met de spanningzoeker meten hoeveel volt er op de kabel zit.

Een ander idee wat me nog te binnen schoot, we hebben een Intergas HRE 28/24 ketel, als de kabel daar op de aan/uit klem zit ipv op de Opentherm. Kan dat voor problemen zorgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wat je ook kunt doen, om de kabel uit te sluiten: even een kort stukje UTP aansluiten op de thermostaat en de ketel. Een half metertje is genoeg om te testen. Als dat werkt weet je in ieder geval dat de thermostaat het doet en de ketel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sypie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:37:
Wat je ook kunt doen, om de kabel uit te sluiten: even een kort stukje UTP aansluiten op de thermostaat en de ketel. Een half metertje is genoeg om te testen. Als dat werkt weet je in ieder geval dat de thermostaat het doet en de ketel ook.
Heb die laatste optie geprobeerd en dit was het probleem. De Intergas doet het dus alleen als hij op Opentherm zit. Sjonge jonge, wat een gedoe.

Dank voor je hulp, alles werkt nu zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@KaiseRRuby
Was het dit? 6-7 open wanneer je de OpenTherm aansluit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe4YChMSJA-EafKsUJgGgoqJaiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iYhpPmQMQT8JDyKbkJXJ9kbL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
sypie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:05:
@KaiseRRuby
Was het dit? 6-7 open wanneer je de OpenTherm aansluit?
[Afbeelding]
Ja. Kabel zat in 6/7 en heb ik verplaatst naar 11/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:18
Mag ik vragen waarom je van Tado afgestapt bent? Heb zelf ook een Intergas ketel en Tado maar ben absoluut niet tevreden over het stook gedrag met Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Breadrun schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:14:
Mag ik vragen waarom je van Tado afgestapt bent? Heb zelf ook een Intergas ketel en Tado maar ben absoluut niet tevreden over het stook gedrag met Tado.
Dat heeft niet te maken met het stookgedrag, maar meer met het gemak en het inzicht via die gateway van Intergas. Achteraf was die Tado niet eens modulerend aangesloten besef ik me, dus misschien had dat al wel een verschil gemaakt qua stookgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Ah ok en wat kan je dan met de Intergas zien wat met Tado niet gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Breadrun Je kunt in ieder geval de boel via de app bekijken. Meer info daarover: https://www.intergas-verw...ducten/comfort-touch-app/

Wanneer je met Home Assistant (of mogelijk vergelijkbare pakketten) werkt dan kun je hier voor meer info kijken: https://pypi.org/project/incomfort-client/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breadrun
Ja ik had de basis informatie op de Intergas website gezien inderdaad. Maar vroeg me af wat je allemaal kan zien en eventueel instellen in de app. Daar is de site niet zo duidelijk over.

Iets wat ik mooi vind aan Tado is dat je het verloop kan zien van de temperatuur en luchtvochtigheid. Luchtvochtigheid zal niet gaan maar is er wel andere informatie voor handen in de app?
Pagina: 1