Buderus warmtepompboiler aansluiten op zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevends
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-10-2023
Hallo,

Ik heb sinds kort een buderus warmtepompboiler. Ik was van plan deze met mijn homey systeem in combinatie met een relais voor aan/uit deze te sturen zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn zonnepanelen.

Nu toen ik gisteren het relais wou aansluiten, zag ik ook een soort PV aansluiting

In de documentatie zie ik het volgende staan om warmtepompboiler aan te sluiten op zonnepanelen (als ik het goed heb, want ik ben totaal geen kenner)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mkFZprYbHkFyduOOFENLHKDt0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jrjBtY7ibuFj5wgoVJi6l3r.jpg?f=fotoalbum_large

Kunnen jullie mij toevallig even uitleggen hoe ik dit zou moeten doen?
Wat is zo een regelaar die ik dan tussen panelen en omvormer zou moeten zetten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddeconin
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-08 13:24
Beste, ik zoek dezelfde informatie. Vond je al meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdlin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ik heb de WPT 4 hier sinds kort staan en ik begreep dat er een PV contact is dat je kan sturen.
Hiermee zou je de elektrische weerstand gebruiken + warmtepomp om het water snel naar 65 graden te brengen.

Dus nornale operatie - zonne-overschot? Boost functie.

Ik heb wat info ontvangen van Buderus zelf, maar niet duidelijk. Dus ik moet er nog induiken.

Hebben jullie ondertussen dit al klaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddeconin
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-08 13:24
Je hebt een relais nodig met een potentiaalvrij contact. Ik heb het zonnecontact verbonden met een Nodon Zigbee Multifunction Relay Switch en deze aan home assistant gehangen. Bij overschot zonnepanelen stuurt HA de relais aan met behulp van deze blueprint.
https://github.com/Invent..._Excess_Control/README.md