Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Beste Tweakers,

In ons thuisnetwerk hebben wij vier Hikvision PTZ IP camera's hangen. Ze zijn bedraad aangesloten via een POE+ netwerkswitch. Er zit in elke camera een micro SD kaartje om de beelden op te nemen, maar eerlijkheidshalve werkt dat niet goed. Bij het terugkijken van beelden gaat het met vlagen in één en hetzelfde filmpje stotterend en dan weer een paar seconden vloeiend. Ik vermoed dat dit door de camera's komt. Ik ben mij bewust dat Hikvision automatisch verschillende kwaliteiten hanteert, primaire en secundaire video feeds, en live beelden kijken gaat bijvoorbeeld wel super. Ik heb hier echter weinig kaas van gegeten en was al blij dat de installatie is gelukt inclusief lijnen/ gebieden etc. instellen.
Tweede punt waar ik graag verbetering in wil is de kwaliteit van meldingen. Ik weet inmiddels welke katten uit de buurt er allemaal door onze tuin lopen (en vind dit niet interessant ;) ) en hoe laat de zon ging schijnen door de schaduw lijnen, terwijl de gevoeligheid en instellingen op mensen ingesteld zouden moeten zijn.

Om de kwaliteit van de filmpjes en de meldingen te verbeteren zat ik te kijken naar alternatieve oplossingen. Na best wat artikelen (hier) gelezen te hebben kwam ik uit bij Synology. Als ik het goed begrepen heb, zijn ze de grootste en hebben de beste software op gebied van surveillance stations.

Op hun website configurator kwam ik uit bij "Synology Deep Learning NVR DVA1622". Ik vind, tot op zekere hoogte, de kwaliteit van de oplossing belangrijker dan het geld. Een alternatief zou zijn een "gewone" NAS en die als surveillance station gebruiken en de licenties uitbreiden naar vier camera's. De overige functies van een NAS zal ik niet gebruiken, het gaat mij puur om een oplossing voor de camera's. In de categorie "gewone" NAS zijn er instapmodellen van DS1xx oplopend naar DS9xx, maar welke is goed genoeg?

Concreet is mijn vraag, waar zijn wij het beste mee geholpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer en kan niet beoordelen of de "surveillance" app van dermate goede kwaliteit is dat de "Synology Deep Learning NVR DVA1622" overkill is? Of is het juist wel de beste beslissing, omdat het er specifiek voor gemaakt is?

En nu ik toch aan het vragen ben, op de website van Synology hebben ze het over de HAT5300 harde schijven. Is dit echt nodig? Wat is jullie advies?

Hopelijk kan iemand hier mij wat advies geven of in de juiste richting wijzen. :) Bedankt in ieder geval voor de antwoorden _/-\o_

Trust me when I say this is only the beginning.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je de NAS niet (ook) als NAS gaat gebruiken maar eigenlijk alleen aanschaft voor Surveillance Station, dan kun je ook nog eens een NVR overwegen. Dat is, in essentie, gewoon een videorecorder met een (of meerdere) harde schijf erin. Je hebt ze met en zonder PoE, in 2 tot weet-ik-veel-16-of-32 kanaals o.i.d. en beginnen al onder de €100 (niet dat je daarmee een goeie aankoop zou hebben vermoed ik). Maar ik post dit zodat je iig een NVR ook mee in overweging kunt nemen en je blikveld verbreden.

Ik heb een Synology NAS, en heb lang Surveillance Station gebruikt (let wel: je krijgt er standaard "maar" 2 licenties bij, elke cam daarna kost je een licentie van - ik meen - omstreeks €60) maar ik draai inmiddels al een jaar of 2, 3 op een NVR. Ik gebruik mijn nas overigens wel nog gewoon steeds (ook) voor andere zaken.

Edit: Oh, ik had even gemist dat de Synology in je post (ook) een NVR is :X B)

Vwb harde schijven: ik heb een WD purple in mijn NVR gestopt.

[ Voor 71% gewijzigd door RobIII op 21-10-2023 12:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46
@Numbers Je bent niet verplicht de schijven van Synology te nemen. Op hun Compatibiliteitspagina kun je zien welke schijven ze allemaal ondersteunen. Je moet de filters aanpassen zodat je ook de schijven van o.a. Western Digital kan zien. Ik weet niet of het voor het opnemen/afspelen van de beelden iets uitmaakt, maar misschien dat de intel CPU van een NAS efficienter omgaat door de mogelijkheid van transcoding. De software van Synology is gebruiksvriendelijk in het gebruik. Kijk ook even of de desbetreffende Hikvision camera’s worden ondersteund. Het toevoegen van de camera aan Camerastation is dan vrij eenvoudig: IP adres en gebruikersnaam/wachtwoord. Ik heb zelf ervaring met 8 camera’s die op 800x600 opnemen op een (oudere) 2 bay Synology NAS. Je kunt per camera zelf bepalen aan de hand van een tijdschema (of beweging) wanneer ze opnamen maken en hoe lang de beelden bewaard moeten blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Bedankt voor jullie antwoorden en tips @RobIII en @EdwinW! Jullie input, samen met de review van @Tostie1987 heb ik besloten voor de NVR te gaan.

Dankjulliewel d:)b

Trust me when I say this is only the beginning.