Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:49
Ik ga binnenkort verhuizen en ben aan het kijken aan welke kant de zithoek en dus de tv moet komen.

Ik bezit momenteel een OLED tv welke ik in principe niet weg wil doen maar ik wil wel rekening houden met lichtinval en direct zonlicht op de tv.

De situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtk4drQQ4tu-tw8zIaP_O--j5zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOh022l9Rhaw9dYdAKxwXkGB.jpg?f=fotoalbum_large

De zwarte strepen zijn van boven naar beneden: een deur, een raam, dubbele deuren

Opties voor tv in blauw en geel blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
afhankelijk van wanneer jij je tv gebruikt.

alleen in de ochtend. dan geel
alleen in de avond/nacht dan blauw.

altijd dan gordijnen...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Zonder rekening te houden met de variabelen zal in theorie meer en krachtigere zonlicht op geel vallen.

In de praktijk hangt het e.e.a af vanaf hoe laat er directe zonlicht op blauw valt en tot hoe laat dit duurt, directe zonlicht met een lage UV waarde is geen probleem bij OLED televisies.

Enkel kijkend naar de tekening lijkt blauw de meest ideale plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ja ik neig ook naar blauw. Moet ik alleen even een verwarming verplaatsen maar das weer een onder verhaal (en topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kunt veel voorkomen door de televisie niet te laag te plaatsen. Zonlicht komt van boven en valt schuin in, dus de televisie wat hoger plaatsen verhindert dat de zon er rechtstreeks op schijnt. Op winterdagen, als de zon laag staat, is er weinig ultraviolet licht en is het probleem niet zo groot. Als je de televisie dan niet pal aan de raamzijde monteert, maar bijvoorbeeld op 1,5 meter afstand van het raam, dan moet het wild worden wil er zon op schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
dmantione schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:30:
Je kunt veel voorkomen door de televisie niet te laag te plaatsen. Zonlicht komt van boven en valt schuin in, dus de televisie wat hoger plaatsen verhindert dat de zon er rechtstreeks op schijnt. Op winterdagen, als de zon laag staat, is er weinig ultraviolet licht en is het probleem niet zo groot. Als je de televisie dan niet pal aan de raamzijde monteert, maar bijvoorbeeld op 1,5 meter afstand van het raam, dan moet het wild worden wil er zon op schijnen.
Ja hij zal niet meteen naast het raam hangen idd. Hoger is niet echt een optie ik kan niet goed tegen omhoog kijken bij een tv.
Pagina: 1