Universal Media Server (UMS) DTS streaming to Yamaha A2040

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 11:06
Beste Tweakers,

Ik heb al mijn media op een QNAP NAS staan. Mijn audio collectie bestaat uit MP3, FLAC en DTS bestanden. MP3 en FLAC kan ik zonder problemen afspelen op mijn Yamaha RX-A2040.

Om DTS af te spelen heb je een soort van converter nodig omdat de A2040 deze niet kan afspelen.

Een jaar of 4-5 geleden heb ik eens UMS geïnstalleerd gehad op een light weight Linux VM en toen was het wel mogelijk om DTS via dlna/UMS af te spelen. op e.o.a. manier was daar de juiste media player aanwezig om dit voor elkaar te krijgen. Door een crash is de VM echter weggeraakt en sindsdien is het me niet meer gelukt om DTS audio af te spelen op A2040.

Onlangs begon het weer te kriebelen en heb ik de laatste versie van UMS geïnstalleerd op een debian linux based VM en wederom kan ik wel MP3 en FLAC afspelen, maar DTS lukt helaas niet.

Iemand goed bekend met UMS om mij de goede kant op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, je gebruikt https://www.universalmediaserver.com

Wat er zo te horen gedaan moet worden is een conversie stap maar iets anders. Staat het eea over op hun wiki zo te zien. Zal wel ergens een config zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door The Eagle op 21-10-2023 13:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Dank je voor je reactie. Dat er nog ergens iets moet gebeuren is duidelijk, anders had ik de vraag niet geplaatst.
Ik heb het internet afgezocht op dit probleem, maar kan geen passende oplossing vinden.
Ook heb ik bij UMS alles nagezocht, maar kan het ook niet vinden.

Een reactie naar de juiste oplossing is meer dan welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lammerts
vandaag er weer even voor gaan zitten. UMS.conf doorgespit en plaatsen waar geen default renderer/encoder stond, wel een renderer/encoder neergezet.
Na een herstart van UMS kan ik nu DTS audio afspelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Helaas........... na een nieuwe herstart is er geen mogelijkheid DTS af te spelen......
DTS speelt wel af mn MacBook Pro met Plex, Serviio, zelfs via UMS. IOS zal wel een DTS decoder aan boord hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Bestaan er AV Receivers die naast MP3 en FLAC, DTS/WAV Audio kan afspelen vanaf een lokale (NAS) bron.
Het afspelen d.m.v. UMS is me niet meer gelukt, waardoor ik op zoek ben naar iets anders. Mijn Yamaha RX-A2040 is inmiddels weer een jaar of 10 "jong" en mogelijk is een opvolger een optie........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Specs staan op de sites van de diverse fabrikanten.
DTS kan een dingetje worden.
Persoonlijk zou ik voor een losse streamer gaan, maakt je veel flexibeler.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
Mijn Macbook, iPhone, iPad spelen DTS/WAV prima af via VLC, Plex ed.
De Yamaha heeft ingebouwde DLNA player met encoder voor MP3, Flac maar niet voor DTS/WAV.
Ik heb UMS geprobeerd als DLNA media Server en ik kan prima MP3 en Flac afspelen , maar DTS/WAV niet, bestanden worden wel gezien, maar bij afspelen een bekende ruis.

Ook als ik via PLEX (Eigen interne Plex Server) afspeel dan lukt het niet op de Yamaha, maar wel op iPhone, iPad, Macbook.

Ik zie UMS ook als een "losse" streamer maar krijg 'm dus niet aan de praat naar de Yamaha. Ik heb al wat gepost op UMS Forum, maar daar komt tot nu toe niet zinnigs uit, behalve "it should play seeeing the config file". ,,,,,
Pagina: 1