Gat in de muur repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:14
Ik was vanmiddag bezig om oude contactdozen uit de muur te verwijderen. Ik ben daar denk ik iets te lomp mee geweest, 'opeens' had ik een gat in de muur en kon ik zo in de andere slaapkamer kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbPC1sCE2jI6c40rmznhELHHYbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jS5dto1dbzqELFD9vIvDoXKL.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik dit gat het beste repareren? Ik weet dat er zoiets als 'Grote gaten vuller' is. Maar ik vraag me af of dit gat niet te groot is hiervoor.

Aangezien het gat helemaal door de muur is, zijn er tips om dit gat goed/mooi te vullen. Moet ik het bijvoorbeeld laag voor laag repareren en niet in één keer?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:04

DjVe

Hatsaflats!

Opvullen met metselmortel en afsmeren met gips. Ben je voor €10 klaar en kan je nog 10 van dit soort gaten vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De breedte maakt niet zoveel uit. Hoe diep is het gat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
souljah1h schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:04:
De breedte maakt niet zoveel uit. Hoe diep is het gat?
Goede vraag, de muur is ongeveer 8cm diep, waarvan aan beide kanten een laagje gips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Zo te zien was het geen gips? Dit soort gaten vul ik zelf op met gewoon gips, maar mijn wandjes zijn dan ook van gips :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dotje purschuim erin, na het uitharden afsnijden en met roodband afwerken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 21:12
Grote gaten vuller is prima. Kan je gaten tot 10 cm diep mee vullen.
Wandje van 8 cm dik is in principe maar 4 cm diep als je van beide kanten bekijkt. En dan hoef je niet (zoals hierboven wordt gesuggereerd) 2 verschillende producten te kopen, waar je een gigantische hoeveelheid van overhoudt.
Vul het eerst tot bijna vol en na verharding (en krimp) werk je het glad af met dezelfde grote gaten vuller.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
Grote gaten vuller zit erin. Eerst deel even laten uitharden en dan de rest vullen
Pagina: 1