Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keira
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 16:09
Beste Tweakers,

Mijn oude OnePlus 5 gaat al een aantal jaartjes mee. Ik hoop het nog zo'n 8 jaar mee verder te gaan. Het laatste jaar is er ineens een vreemd probleem voorgekomen. Ik heb beperkt 4G (of 2G/3G).

Ik heb onlangs mijn toestel geupdate van Android 7 naar Android 10, hopende dat dit het probleem zou oplossen. Maar helaas...

Wat ik wel kan: Whatsapp, spotify, beperkt Google Maps navigatie gebruiken (alleen als locatie in Wifi al geladen is).
Ik kan niet op een browser, email refreshen/openen, een locatie op google maps opzoeken bijvoorbeeld.

Het lijkt alsof alle data die binnenkomt hoger dan een paar kbs blokkeert. Ik heb geen idee wat en hoe. Meerder keren heb ik mijn telefoon een factory reset gegeven en zelfs van provider geswitched (misschien was het bereik slecht? Nope). Toch krijg ik het niet voor elkaar. Fysieke telefoon reparaties willen er niet naar kijken omdat het 'het niet waad is voor zo'n oud toestel'.

Iemand die weet of er een gekke setting is die dit veroorzaakt? Of is mijn toestel toch door ouderdom aan zijn einde gekomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Als je hem al gereset hebt wordt het lastig, dan kom je al snel op hardware inderdaad.

Tenzij je er een custom rom op kan krijgen, dan kan je testen of het probleem hard of software is. En heb je gelijk Android 13: https://get.pixelexperience.org/cheeseburger

Maar gezien je al van 7 naar 10 ging en dat niet hielp.. Maar is wel het testen waard.

Hier staat hoe het moet: https://wiki.pixelexperie...ces/cheeseburger/install/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheetahNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06 23:45
Mijn zoontje heeft mijn oude OnePlus 5 en hij kan ineens niet meer bellen en gebeld worden. Data werkt wel. Bellen.met de simkaart werkt wel in een andere telefoon. Ook in het andere simkaartslot werkt bellen niet. Het is dus geen contactprobleem (vooral ook omdat data wel werkt). Misschien moet ik mijn OnePlus 7 dan maar doorschuiven.