Delta schommelingen in internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-04 09:53
Hoi,

Ik ben overgestapt van Caiway naar Delta. Mede door de aangeboden snelheid van 1000mb via glasvezel. Echter als ik nu iets download in Sabnzbd haal ik ten eerste nooit de 1000mb en ten tweede begint hij bij ongeveer 70mb en schommelt dan alle kanten op. Eerste daalt hij naar ongeveer 10mb en gaat dan op en neer.

Bij een speedtest haal ik gewoon de 1000mb.

Ook geprobeerd met NZBget. Zelfde verhaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEMfL9A9EndUAoYV-yz-TD8SFQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93W0Pmk6eJFd7waRAiwrIKGT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door timster82 op 20-10-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:35
1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb)

Ik neem aan dat je een Gigabit glasvezel hebt? Welke snelheden bedoel je precies?

wat voor usenet abo heb je? Daar kan ook een cap op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Ik heb een gigabit glasvezel idd. Verder heb ik 5 euro usenet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 23:19
timster82 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:14:
En wat voor computer heb je? Hoeveel connecties zet je open bij het downloaden? Wat voor schijf gebruik je voor het downloaden? Wat staat er nog meer open tijdens het downloaden? Welke provider heb je?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15

nelizmastr

Goed wies kapot

timster82 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:14:
En hoeveel bandbreedte biedt 5 pleuro usenet?

Zelf heb ik een Eweka abo met onbeperkte snelheid maar veel aanbieders hebben dat niet in de instap.

Bij 5 euro usenet is de instap 50 mbit. Ook zul je zien dat de limiet zelden in jouw verbinding zit met gigabit maar bij de andere kant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71vu5E418kA8w9StWw5NOqfdS9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TReELYLaN1LlRtIyInXPCmK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

lier

MikroTik nerd

Ik mis een vraag in dit topic. Wat is je vraag?

Heb je ook cijfers van hoe de snelheden hiervoor waren? Is er iets veranderd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:34
Je zou iets anders dan een nzb downloaden moeten gebruiken om te constateren of je internetverbinding niet stabiel is.

Bij het downloaden van een file is het namelijk ook zo dat die file in alle waarschijnlijkheid fysiek naar disk geschreven moet worden, decompressed wordt en dergelijke, dus heb je meerdere bottlenecks die de downloadsnelheid kunnen beïnvloeden.

Als je bij een Speedtest de volle 1000 mbit haalt lijkt me dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Gewone download gaat prima.

Echter toen ik bij Caiway zat ging de snelheid gewoon stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 23:19
timster82 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:32:
Gewone download gaat prima.
Echter toen ik bij Caiway zat ging de snelheid gewoon stabiel.
Schijnbaar wil je niet geholpen worden want je trekt je niks aan van hetgeen hier geopperd wordt.
Dat de snelheid (welke die ook is) in het verleden wel stabiel (wat dat dan ook is) ging wil niet zeggen dat het (wat het dan ook is) nu ook stabiel (wat dat dan ook is) zou gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Verkeerd been uit bed gestapt? Ik zit in de auto en probeer in ieder geval even te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-06 17:27
Is dit bij jou opgelost?

Ik heb namelijk exact dit zelfde probleem hier alleen gebruik ik vipernews.

Hier schommelt de download snelheid ook enorm .et de 1gb glas aansluiting.

Ongeacht de hoeveelheid verbindingen die ik instel blijft er een error komen exceeding connections in sabnzb.

Mag er 40 gebruiken al doe ik er 1 zelfde issue.
Zodra ik vpn aan zet is het verdwenen alleen dan is de download snelheid nog dramatischer natuurlijk.

In het begin bij Delta was het nog stabiel via usenet.

[ Voor 6% gewijzigd door Balskyy op 15-12-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Bij mij is het eigenlijk vanzelf opgelost. Daarvoor wel een aantal keer de router gereset. Nu haal ik prima snelheden. Ook Sabnzb er af gegooid en opnieuw er op gezet. Niet echt een oplossing, maar het werkt wel nu bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Altijd een stabiele verbinding via Caiway. Caiway is duurder, ik weet het. Ik heb nog een oud 800Mbps abonnement. Scheelt in mijn geval 10 euro met hun 1GB abonnement. Even gekeken, als ik mijn abonnement zou omzetten naar een 1Gbps abonnement dan heb ik voor dezelfde prijs bij Delta een 2Gbps abonnement, met ongeveer hetzelfde aantal TV zenders en onbeperkt bellen binnen NL (vaste lijn).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsF9NILXr7TRjyajER1z8qUAqVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1NcWszquhAsGOKcppGYEvad.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Om die reden ben ik overgestapt naar Delta. Ook nog de eerste 8 maanden de helft van de prijs ;-)
Pagina: 1