Afloop in Vloer, discussie met aannemer

Pagina: 1
Acties:

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hi,

Volgende casus:

We gaan vloerverwarming en plak pvc aanleggen. Hiervoor moest er eerst de vloer uitgehaald worden. Dit was een pokkewerk want soms lagen er wel 3 lagen tegels op elkaar, maar sommige gebieden ook niet. Dit resulteert in hoogteverschillen door het huis heen.
Opzich prima want het hoeft niet 100% recht te zijn.

Aannemer heeft de hele beneden verdiepeing geegaliseerd, maar niet tot 1 mooie hoogte gelegd.
Precies bij de overgang in de uitbouw middenin de kamer ligt er een flink lijn.

De aannemer geeft aan dat hij het egaal schuurt en dat je er straks niks meer van merkt.

Zelf heb ik er een hard hoofd en we hebben er dus een flinke discussie over gehad met de aannemer.

Wat denken jullie? Komt dit wel goed of gaan we dit straks sowieso zien en merken(want de eettafel komt over de scheidslijn.

Anders is het enige alternatief nog een laag egaline a la €1000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMQQDVE-GlbbQoHQIZ473gqOnPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSMV80sYXBMTfWkNnWX5OVcY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bcL_aebak0rLwkAikkrzhYcSdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0kjhP6wCkAch4Xw0DwMGYgN.jpg?f=fotoalbum_large

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

MrDry

Desperados!

Normaal gesproken gaat de vloerenlegger de vloer sowieso egealisern voordat hij er PVC op gaat plakken.

Wie legt het PVC, jullie of een bedrijf?

Quod licet lovi, non licet bovi

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 23:12
Ga je het PVC zelf leggen? De meeste bedrijven die het leggen, willen sowieso zelf nog een keer egaliseren om dit soort zaken eruit te halen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• antont3
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:44
Komt niet goed, ga je terugzien in je plinten. Maak er een mooie vlakke spiegel van. (spreek uit ervaring).

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:33
Wat is er afgesproken met de aannemer? Egaliseren ≠ waterpas maar het moet wel 1 vlak zijn.
Maar dit ga je zien, en nu je het weet waarschijnlijk ook aan ergeren.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 21:04
Dit blijf je zien, maak je muren egaal en plaats de plinten. Laatste keer egaliseren en dan opschuren, PVC plakken en klaar.

• Morgen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:33
Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt. Je zou er eens een lange plank met waterpas overheen kunnen leggen om te kijken hoe het over een grotere lengte loopt. Maar ik denk dat je met opschuren al een heel eind bent als ik het zo zie.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:51
Morgen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:16:
Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt. Je zou er eens een lange plank met waterpas overheen kunnen leggen om te kijken hoe het over een grotere lengte loopt. Maar ik denk dat je met opschuren al een heel eind bent als ik het zo zie.
helemaal mee eens

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-01 21:15

Ligone

Moeha!

Als ik de foto's zie zie ik niks om me druk over te maken.

Maar... Zoiets zie je niet op een foto dus een rij op leggen of zoals hierboven gezegd en nieuwe foto kan een beter oordeel geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Ligone op 20-10-2023 21:21 ]

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:58
Mist wat info. Wie legt de vloer?
En welke acties worden daarvoor nog gedaan?

Hier hebben we na uitbreken tegels ook met paar cm egaline de vloer weer vlak gemaakt. Vlak is idd niet hetzelfde als waterpas.

Na dit ophogen heeft de vloerenlegger nog een paar mm egaline er op gedaan om het helemaal vlak te maken. Daarna schuren ze het ook altijd nog een keer.
Alles is dan 100% vlak. Je moet alleen geen dikke bulten/overgangen hebben want dat ga je zien/voelen, zeker met strijklicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XJzTMazDRfORdIM6gBBFX_8WM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dDsMcGL4TyQMXIWKjcjQMaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ymyT7_lNtGto7MEhx2k0u5_92w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJa4NPFJiKG7OWZnh1wL5ew6.png?f=fotoalbum_large

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• Artopaper
  • Nu online
Bedankt voor alle reacties!
Wij hadden de illusie dat de aannemer gelijk alles recht zou trekken, maar hij heeft aangegeven dat niet zomaar kan door de grote hoogteverschillen.

We zijn er voor nu op uitgekomen dat ze het grootste hoogteverschil gaan opschuren zodat er geen 'drempel' meer te zien is. Later in de verbouwing moet er sowieso nog geëgaliseerd worden voor de PVCplak vloer. Dan laten we het gelijktrekken, mocht dit echt nodig zijn.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Gaat de vloerverwarming ingefreesd worden? Zo te zien heb je niet genoeg hoogte voor alternatieven, dus na het frezen komt er sowizo nog een laag overheen waarmee het vast goed gaat komen.

Ik denk dat je hier straks inderdaad niets meer van ziet.

• Artopaper
  • Nu online
Koekstra schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:59:
Gaat de vloerverwarming ingefreesd worden? Zo te zien heb je niet genoeg hoogte voor alternatieven, dus na het frezen komt er sowizo nog een laag overheen waarmee het vast goed gaat komen.

Ik denk dat je hier straks inderdaad niets meer van ziet.
Inderdaad, vloerverwarming moet nog ingefreesd gaan worden

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:48

PoKi

Ik?

Artopaper schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Inderdaad, vloerverwarming moet nog ingefreesd gaan worden
Na frezen moeten de sleuven gevuld worden en daarna toch weer egaliseren.
Als deze oneffenheid eerst ook nog geschuurd wordt komt het zeker goed, zoals Koekstra ook al vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door PoKi op 24-10-2023 14:30 ]

Wie, Wat, Waar...

Pagina: 1