Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ecodim werken krijgen in Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 12:10
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent het volgende:
Ik draai Zigbee2MQTT binnen Home Assistant.
Nu heb ik een Ecodim Schakelaar gekocht, type: ED-10014, deze is gekoppeld binnen Zigbee2MQTT.
Maar nu hoe verder, als ik een automation aanmaak dan kan ik zoiezo niet alle knoppen configureren, en zoiezo reageren ze nergens op.

Nu heb ik ook een soort gelijk schakelaar namelijk van de IKEA, deze heb ik geconfigureerd binnen AppDaemon.

Hoe kan ik de Ecodim Schakelaar goed ingesteld krijgen? Bedoeling is dat er 4 tal lampen op ingesteld worden, en daarbij dat ik ze kan dimmen.
Normaal gesproken doen we deze acties via IPAD/Mobiel.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sowieso eerst je automation met ons delen, anders wordt troubleshooten wel erg lastig ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• nachtwaker
Ik mis bijv een aantal knoppen, omtrent brightness, alleen die van de eerste staan er tussen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHM7JekM3uT_k24VnFaTfWNSphw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FMIuTVqSgurw3sVfZ8RkOLpX.png?f=fotoalbum_large

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je ze niet in de GUI ziet kun je ze handmatig toevoegen in de YAML-mode. Op de pagina van Z2M kun je zien hoe de acties heten:
The possible values are: on_1, off_1, brightness_move_up_1, brightness_move_down_1, brightness_stop_1, on_2, off_2, brightness_move_up_2, brightness_move_down_2, brightness_stop_2, on_3, off_3, brightness_move_up_3, brightness_move_down_3, brightness_stop_3, on_4, off_4, brightness_move_up_4, brightness_move_down_4, brightness_stop_4
En voor het niet werken moet je de traces van de automation laten zien, dan kunnen mensen meekijken om te zien bij welk stapje van de automation het verkeerd gaat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:43

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
nachtwaker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:10:
kan ik zoiezo niet alle knoppen configureren,
Hij toont alleen de states die hij een keer langs heeft zien komen. Dus als je state er niet bij staat even die activeren. Kan zijn dat de lijst in de automation niet realtime wil updaten ofwel, refresh doen.
en zoiezo reageren ze nergens op.
Zonder een full automation (in yaml, niet in plaatjes) trek ik dat wel in twijfel.

• nachtwaker
Ik heb het nu grotendeels voor elkaar, maar eigenlijk naar mijn idee te veel automations. Per knop 3 automations, Aan en uit zit in 1 automation, maar dimmen krijg ik niet voor elkaar, hiervoor 2 automations maar erg is dat niet. Belangrijkste is dat het nu helemaal werkt, en eigenlijk vrij simpel in te stellen
Pagina: 1