Testverantwoording Tien luxe in-ears Round-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
review: Tien luxe in-ears - Om in je oren te knopen

@Sjef Weller mooie review. Helaas niet perfect (in de reacties staan diverse op- en aanmerkingen), maar nog steeds een mooie review.

Ik heb nog een vraag/aandachtspunt: de latency van Bluetooth oordopjes gaat afhangen van de gebruikte codec. Met welke codec is de latency getest? Sommige codecs gaan voor hoge bandbreedte/kwaliteit en daarmee leveren ze in op latency. Sommige codecs leveren in op bandbreedte/kwaliteit met als voordeel dat de latency stukken beter is (eigenlijk alleen van belang bij real-time toepassing waarbij men (nog) geen latency op input/video kan toepassen, zoals gaming). Sommige codecs zijn adaptive (hoe goed dat werkt is wat mij betreft ook nog een aandachtspunt). Zo goed als wired zal het echter nooit zijn. Daarbij zijn de verschillende codecs waar men uit kan kiezen ook interessant, alsmede hoe gebruikersvriendelijk ze de feature aanbieden.

Er zijn diverse goede artikelen te vinden over de verschillende Bluetooth audio codecs en hun pros en cons.

Wat ik ook nog interessant had gevonden (maar ik snap dat het out of scope is) is technische teardowns dus de gebruikte chipsets, batterijen, enz en in verlengstuk de repareerbaarheid/duurzaamheid (dit laatste is ook in de comments al aangekaart)

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 20-10-2023 15:13 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.