Wij zijn bezig met het verbouwen van hal, er komt onder andere een deur in om een tochtportaal te creëren. Deze deur zit niet alleen in de weg van de huidige lichtknop maar het plafondpunt zit in de nieuwe situatie ook aan de verkeerde kant van deur. Boven het plafond komen gaat moeilijk lukken en infrezen in de muur is al helemaal een slecht plan in onze oude woning. Mijn idee is om dit lichtpunt maar op te geven en met kroonsteentjes (tijdelijk) af te koppelen.
Nu zie ik een dubbel stopcontact zitten in de meterkast dat op de groep van de woonkamer zit aangesloten. Is het geoorloofd om op één van deze stopcontacten (of wellicht beide) een stekker met verlengsnoer aan te sluiten voor een lamp (of lampen) in de hal? Het idee is dan om die uiteindelijk met een slimme schakelaar te gaan bedienen. In de meterkast wilde ik sowieso met gootjes of een flexibele buis werken. Of zie ik een veiligheidsaspect over het hoofd?
Nu zie ik een dubbel stopcontact zitten in de meterkast dat op de groep van de woonkamer zit aangesloten. Is het geoorloofd om op één van deze stopcontacten (of wellicht beide) een stekker met verlengsnoer aan te sluiten voor een lamp (of lampen) in de hal? Het idee is dan om die uiteindelijk met een slimme schakelaar te gaan bedienen. In de meterkast wilde ik sowieso met gootjes of een flexibele buis werken. Of zie ik een veiligheidsaspect over het hoofd?