Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe setup op basis van 1440p-systeem BBG oktober 2023

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-11 14:41
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik gamen met het nieuwe systeem. En dat wordt vooral games als Cities: Skylines II. Geen shooters.
Daarnaast natuurlijk de huis, tuin en keuken dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van € 2.000,-. Daar zit ik met mijn voorstel ruim onder, maar het mag ook echt niet meer dan dat kosten.
Dit is zonder randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vrijwel alles wordt nieuw. Zit alleen te denken om een harde schijf (HDD) uit mijn oude pc mee te nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrijwel alles. Mijn huidige pc heb ik echt járen geleden gekocht, is wel tijd voor een compleet nieuwe die weer jaren mee kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger wel, had een grote voorkeur voor Intel, maar dan ook alleen omdat ik hun Core i3, i5 en i7-systeem snapte. Van AMD snap ik die (nog) niet.
Lang verhaal kort; nee, ik heb geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.

Ga je overklokken?
Haha, nee.

Wat verwacht je van ons?
Graag de check of dit nog wel logisch is, en kan natuurlijk.

Ik heb als basis de 1440p-systeem uit de BBG van oktober 2023 genomen en daar een paar voorgestelde upgrades aan toegevoegd. Plus de kast veranderd naar die van het 4K-systeem omdat ik die gewoon enorm mooi vindt.

Maar dan is de vraag, gezien dingen dus zwaarder zijn geworden, of de voeding bijvoorbeeld nog wel kan.

Dit is mijn huidige lijst. Schiet maar.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Boxed€ 338,69€ 338,69
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 269,-€ 269,-
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC€ 585,-€ 585,-
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Chalk White€ 132,95€ 132,95
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 31,90€ 31,90
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 114,90€ 114,90
1VoedingenMSI MAG A750GL PCIE5 750 watt€ 117,-€ 117,-
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 85,-€ 85,-
Totaal€ 1.674,44

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 23:30
Ik zou de uitvoering: ASRock B650E Steel Legend WiFi erin doen. Asus’ trackrecord op AM5 is niet heel goed en qua software is het wel fijn dat je enkel Polychrome kunt gebruiken voor RGB.

Geheugen kun je voor nog geen 2 tientjes upgraden naar de betere uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5

Koeler misschien leuk om wit te nemen uitvoering: DeepCool AK400 White. Is tevens een betere koeler.

Voeding is meer dan oké voor deze configuratie

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 21-10-2023 22:26 ]

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:44

• JelleDJs
Djarune schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:25:
Ik zou de uitvoering: ASRock B650E Steel Legend WiFi erin doen. Asus’ trackrecord op AM5 is niet heel goed en qua software is het wel fijn dat je enkel Polychrome kunt gebruiken voor RGB.

Geheugen kun je voor nog geen 2 tientjes upgraden naar de betere uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5

Koeler misschien leuk om wit te nemen uitvoering: DeepCool AK400 White. Is tevens een betere koeler.

Voeding is meer dan oké voor deze configuratie
Nu moet ik zeggen dat ik geen enkele reet geef om RGB, dus dat zet ik toch uit.
Maar in die trackrecord moet ik even induiken, want daar heb ik geen weet van. En dan toch bijzonder dat Tweakers wel die moederbord aanbeveelt, terwijl zij ook zouden moeten weten dan van die trackrecord.
Klopt, alleen ook weer niet zo heel veel goedkoper.

• Djarune
JelleDJs schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
Maar in die trackrecord moet ik even induiken, want daar heb ik geen weet van. En dan toch bijzonder dat Tweakers wel die moederbord aanbeveelt, terwijl zij ook zouden moeten weten dan van die trackrecord.
Tweakers geeft een roundup op basis van specs en nepaalde testen. Niet advies op basis van compatibiliteit en stabiliteit.

De Asus problemen lijken ondertussen wel opgelost te zijn:
Vraagje : Is het hele ASUS Expo Gate nu achter ons ?

• JelleDJs
Djarune schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Tweakers geeft een roundup op basis van specs en nepaalde testen. Niet advies op basis van compatibiliteit en stabiliteit.

De Asus problemen lijken ondertussen wel opgelost te zijn:
Vraagje : Is het hele ASUS Expo Gate nu achter ons ?
Tweakers checkt natuurljk wel op compatibiliteit, ze zetten de systemen namelijk in elkaar. Dan krijg je meteen die check.

Maar als de problemen überhaupt zijn opgelost, dan lijkt dit dus wel een goed systeem. Moet ik nu alleen nog iemand overtuigen...

• Djarune
JelleDJs schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Tweakers checkt natuurljk wel op compatibiliteit, ze zetten de systemen namelijk in elkaar. Dan krijg je meteen die check.
Tja zo kun je het zien, maar blijft natuurlijk N=1. Met een Asus bord is veel mogelijk, maar de standaard instellingen kun je betet optimaliseren. De BIOS software van Asus werkt gelukkig wel prettig.
Pagina: 1