Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik gamen met het nieuwe systeem. En dat wordt vooral games als Cities: Skylines II. Geen shooters.
Daarnaast natuurlijk de huis, tuin en keuken dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van € 2.000,-. Daar zit ik met mijn voorstel ruim onder, maar het mag ook echt niet meer dan dat kosten.
Dit is zonder randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vrijwel alles wordt nieuw. Zit alleen te denken om een harde schijf (HDD) uit mijn oude pc mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrijwel alles. Mijn huidige pc heb ik echt járen geleden gekocht, is wel tijd voor een compleet nieuwe die weer jaren mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger wel, had een grote voorkeur voor Intel, maar dan ook alleen omdat ik hun Core i3, i5 en i7-systeem snapte. Van AMD snap ik die (nog) niet.
Lang verhaal kort; nee, ik heb geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Haha, nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag de check of dit nog wel logisch is, en kan natuurlijk.
Ik heb als basis de 1440p-systeem uit de BBG van oktober 2023 genomen en daar een paar voorgestelde upgrades aan toegevoegd. Plus de kast veranderd naar die van het 4K-systeem omdat ik die gewoon enorm mooi vindt.
Maar dan is de vraag, gezien dingen dus zwaarder zijn geworden, of de voeding bijvoorbeeld nog wel kan.
Dit is mijn huidige lijst. Schiet maar.
Voornamelijk wil ik gamen met het nieuwe systeem. En dat wordt vooral games als Cities: Skylines II. Geen shooters.
Daarnaast natuurlijk de huis, tuin en keuken dingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van € 2.000,-. Daar zit ik met mijn voorstel ruim onder, maar het mag ook echt niet meer dan dat kosten.
Dit is zonder randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vrijwel alles wordt nieuw. Zit alleen te denken om een harde schijf (HDD) uit mijn oude pc mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrijwel alles. Mijn huidige pc heb ik echt járen geleden gekocht, is wel tijd voor een compleet nieuwe die weer jaren mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger wel, had een grote voorkeur voor Intel, maar dan ook alleen omdat ik hun Core i3, i5 en i7-systeem snapte. Van AMD snap ik die (nog) niet.
Lang verhaal kort; nee, ik heb geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Haha, nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag de check of dit nog wel logisch is, en kan natuurlijk.
Ik heb als basis de 1440p-systeem uit de BBG van oktober 2023 genomen en daar een paar voorgestelde upgrades aan toegevoegd. Plus de kast veranderd naar die van het 4K-systeem omdat ik die gewoon enorm mooi vindt.
Maar dan is de vraag, gezien dingen dus zwaarder zijn geworden, of de voeding bijvoorbeeld nog wel kan.
Dit is mijn huidige lijst. Schiet maar.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 338,69 | € 338,69 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Steel Legend 16GB OC | € 585,- | € 585,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 117,- | € 117,- |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 85,- | € 85,- |
| Totaal | € 1.674,44 | |||