ISDE subsidie nieuwe aanbouw glas, wel of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
Een vraag waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.

Situatie nu: huis, aanbouw met pui en oud dubbel glas. (3M)
Nieuwe situatie: Aanbouw plat gegooid, nieuwe aanbouw volledig geïsoleerd. Aanbouw is echter 3m langer.

Kan ik op dat stuk van de eerste 3 meter subsidie krijgen op de gevelisolatie platen? De ramen zijn natuurlijk ook verplaatst, en zitten in de extra 3M. Neem aan dat ik die niet mag meenemen omdat ze sowieso in 'nieuw deel' zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:25
Ik denk dat dit een gevalletje van goed omschrijven is. Subsidie krijg je sowieso alleen als je de isolerende maatregelen uit láát voeren. Dus als de aannemer dit omschrijft als renovatie van oude aanbouw denk ik dat subsidie wel mogelijk is.
Let wel, voor alle maatregelen geldt een bepaalde minimale oppervlakte. Bij glas bijvoorbeeld 8 m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28
Bedankt. Ja glas haal ik niet idd. Goed punt. De gevelisolatie haal ik wel qua m2.
Maar wil niet frauderen voor een 1000 euro. Maar dit is net zo'n geval tussen wal/schip (lijkt het)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:25
Als je het zeker wil weten, gewoon even met de RVO bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:10

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Houdt er ook rekening mee dat je voor glas maar 1 keer subsidie kunt aanvragen. Mocht je dus nog meer glas moeten/willen vervangen (en zou deze vervanging in beginsel wél in aanmerking komen maar o.b.v. het aantal m2 niet), dan kun je dat bij het vervangen van de rest alsnog meenemen. Voorwaarde is dan wel dat alles binnen 2 jaar gebeurt:
Het minimaal geïsoleerde oppervlak bedraagt 8 m2. Het oppervlak van het Triple glas telt hierin mee. U mag maar één keer subsidie aanvragen voor glasisolatie. Als u bijvoorbeeld eerst subsidie hebt gekregen voor Triple glas voor de benedenetage en voorgevel van uw woning en later subsidie aanvraagt voor HR++ glas voor de bovenetage en achtergevel, dan wijzen we de laatste aanvraag af. U kunt dan beter voor alle glasmaatregelen die u binnen 24 maanden neemt subsidie aanvragen in één aanvraag. De aanvraag moet u dan wel binnen 24 maanden na installatie van de eerste glasmaatregel indienen.

Bron: https://www.rvo.nl/subsid...emaatregelen#glasisolatie

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
meermarco schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:58:
Een vraag waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.

Situatie nu: huis, aanbouw met pui en oud dubbel glas. (3M)
Nieuwe situatie: Aanbouw plat gegooid, nieuwe aanbouw volledig geïsoleerd. Aanbouw is echter 3m langer.

Kan ik op dat stuk van de eerste 3 meter subsidie krijgen op de gevelisolatie platen? De ramen zijn natuurlijk ook verplaatst, en zitten in de extra 3M. Neem aan dat ik die niet mag meenemen omdat ze sowieso in 'nieuw deel' zitten.
Dat valt er helaas niet onder. nieuwbouw delen zoals dakkapellen en aanbouwen (ook als je een oude vervangt) vallen niet onder de subsidie omdat je dan toch aan het bouwbesluit moet voldoen. creatief omschrijven kan lukken maar is in basis gewoon fraude.

ik heb zelf een gevelwijziging die er ook helaas niet onder valt, dus ik voel de pijn
Pagina: 1