Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
De Xiaomi Redmi A1 van mijn dochter liep vast, die kwam ineens in een soort systeemscherm uit. Enige manier was een factory reset en dit ging prima.

Vervolgens ging ik hem opnieuw instellen maar dan komt het probleem dat ik het wachtwoord niet meer weet van het google account van mijn dochter die ik jaren geleden eens heb ingesteld.
Ik dacht ik maak een nieuw Google account om de telefoon mee in te stellen maar dat werkt niet, want Google blijft bij het instellen deze vraag stellen:

'Dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als je wilt doorgaan, log je in met een Google-account dat eerder was gesynchroniseerd op dit apparaat.'

Maar dat gaat dus niet want ik weet het wachtwoord niet en wachtwoord herstel werkt ook niet. Het lukt mij niet dit te omzeilen en ik kan online wel iets over dit probleem terugvinden (niet veel) maar niet het antwoord. Hij blijft vragen om het eerder gesynchroniseerde account...

Dus weet iemand hoe ik bv een nieuw google account kan synchroniseren op dit apparaat of welke andere manier er is om dit te omzeilen? Anders wordt deze telefoon waardeloos. Bedankt! Ook namens mijn dochter :)

Beste antwoord (via 13art op 20-10-2023 11:29)

• Mitchr81
Bedankt voor jullie reactie, maar ineens ben ik eruit!

Want ik bedacht mij dat ik Family Link had ingesteld en op mijn eigen telefoon heb ik daar de mogelijkheid om het wachtwoord van mijn dochters account te wijzigen zonder dat ik haar huidige wachtwoord hoef te weten. Ik moet dan alleen met mijn eigen account verifiëren dat ik de ouder ben gekoppeld in Family Link.

Dus dat heb ik gedaan en toen ik dus eindelijk door en nu werkt hij weer en heb ik de backup gegevens ook van haar account kunnen gebruiken, dus top.

Stom dat ik niet eerder aan Family Link had gedacht, maar dit topic hielp mij even verder te denken dus thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 13:33
Heb je al geprobeerd www.google.com/accounts/recovery en dan telefoonnummer gebruiken voor herstel, Sim wel even overzetten in werkende tel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
Als ik dat doe en een andere manier kies ipv wachtwoord, dan krijg ik direct dit te zien:

'Kan je niet inloggen. Je hebt Google niet voldoende informatie gegeven om aan te tonen dat dit account van jou is. Google vraagt om deze informatie om je account te beveiligen.
Probeer een apparaat te gebruiken waarop je al eens eerder bent ingelogd.'

Maar zou het wel kunnen werken als ik die sim in mijn telefoon plaats, is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waar je tegenaan loopt is een soort anti-diefstal mechanisme. Anders zou je een willekeurige telefoon kunnen resetten, inloggen met een vers account en gewoon doorgaan. "Dankzij" dit mechanisme kan dat dus niet en wordt de functionaliteit van de telefoon behoorlijk ingeperkt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
spone schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:40:
Waar je tegenaan loopt is een soort anti-diefstal mechanisme. Anders zou je een willekeurige telefoon kunnen resetten, inloggen met een vers account en gewoon doorgaan. "Dankzij" dit mechanisme kan dat dus niet en wordt de functionaliteit van de telefoon behoorlijk ingeperkt.
Ja dat begrijp ik, maar ipv 'behoorlijk ingeperkt' kan ik de telefoon nu gewoon niet gebruiken, ik kan dit nu namelijk geheel niet omzeilen. Althans, ik hoop dus dat iemand wel een manier weet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mitchr81
Bedankt voor jullie reactie, maar ineens ben ik eruit!

Want ik bedacht mij dat ik Family Link had ingesteld en op mijn eigen telefoon heb ik daar de mogelijkheid om het wachtwoord van mijn dochters account te wijzigen zonder dat ik haar huidige wachtwoord hoef te weten. Ik moet dan alleen met mijn eigen account verifiëren dat ik de ouder ben gekoppeld in Family Link.

Dus dat heb ik gedaan en toen ik dus eindelijk door en nu werkt hij weer en heb ik de backup gegevens ook van haar account kunnen gebruiken, dus top.

Stom dat ik niet eerder aan Family Link had gedacht, maar dit topic hielp mij even verder te denken dus thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als tip voor anderen: je kunt ook eventueel een e-mailadres instellen waarmee je ook password resets kan doen voor het andere account. :) Zo heb ik dat ook voor mijn "hoofd" GMail account, naar een ander adres van mij. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2023 13:20 ]

Pagina: 1