Toon posts:

ms acess database converten naar een mysql db

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een eigen domeinnaam geregged + hosting. Het probleem is alleen dat die hosting provider wel asp ondersteunt maar geen *.mdb (access) databases.

Van hun heb ik te horen gekregen om die access db te converteren naar een mysql database.

Weet iemand of dat mogelijk is, en zo ja hoe?

Verwijderd

ehhhhhh, met layers? Nee, ik denk dat je dat het beste een verdieping lager kunt vragen....

Indrukwekkende lijst met posts trouwens............

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 17:13 schreef jrs het volgende:
Indrukwekkende lijst met posts trouwens............
*evil grin*

Anyway, ik dacht dat normaal MySQL met php wordt gebruikt, en SQL met ASP? Of ben ik gek?

Verwijderd

Meestal in worden er in tutorials php icm mysql of asp icm acces gebruikt. is mijn ervaring :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
Dit hoort in Programming & Webscripting

move.to/p&w

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

Pelle

🚴‍♂️

Dit kan je beter even vragen in ../14. Waarschijnlijk is er wel een modje zo lief om deze even naar PW te verhuizen, dus je hoeft geen nieuw topic te openen.

Maar het is volgens mij niet zo moeilijk om te converteren; in MySQL kan je in ieder geval .csv-files importeren, en jawel: Access kan die exporteren ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:09

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 05 september 2001 17:22 schreef CraZaay het volgende:
Anyway, ik dacht dat normaal MySQL met php wordt gebruikt, en SQL met ASP? Of ben ik gek?
PHP/MySQL is een gebruikelijke combinatie ja, en ASP/Access en ASP/MSSQL ook.
Maar het hoeft natuurlijk niet; het gaat er gewoon om dat je verbinding maakt met een database-server en het maakt in principe niet uit welke of wat voor eentje dat er is.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

move W&G > P&W

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08
Sjeez, simpelweg je DB naar een SQL file dumpen.

Het verkregen SQL script vervolgens aanpassen aan MySQL-SQL en uitvoeren. Klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar. :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 22:29

Gerco

Professional Newbie

OF, je tables in MySQL maken en een mooie .csv file maken in access (die exporteert niet naar een SQLfile). En dan die .csv file met phpMyAdmin ofzo in MySQL proppen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op woensdag 05 september 2001 20:35 schreef The - DDD het volgende:
Sjeez, simpelweg je DB naar een SQL file dumpen.

Het verkregen SQL script vervolgens aanpassen aan MySQL-SQL en uitvoeren. Klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar. :)
Volgens mij kan Access geen SQL dump maken.

Niet standaard althans :)
Maar in dit draadje (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/210855/1?limit=25) staat een stukje VBA en een aantal aanpassingen hierop waarmee dit wel mogelijk wordt.

Succes.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:03
Je kunt op b.v. www.download.com ms-database components downloaden (ik geloof dat dat het zo heet) en vervolgens op je eigen pc(localhost) een MySql server installeren. daarna kun je met access je database exporteren naar je sql server... als dat niet werkt moet je me ff mailen, dan kan ik morgen ff precies kijken hoe e.e.a werkt, aangezien ik nu niet op kantoor ben..

dit kan met odbc...exporteren naar mysql [erbij ge-edit]

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
je kunt het toch gewoon vanuit access via een odbc koppeling naar de mysql server schieten,,,,,,,,

Of zek ik nu iets heel geks?!?!?!?!

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
sorrie wilbert,,,, ik wilde niet voor papegaai spelen,,

je klikt dan op een tabel vervolgens rechter muisknop en kiest dan exporteren,,, je tikt het ip-adres e.d.

Je moet wel eerst een mysql server op je pc installeren en een database opzetten,, vervolgens kun je alles per tabel overzetten,,,,

Ik heb dit een keer als opdracht op school moeten doen,,, was ongeveer een uurtje werk (behalve je als je 10.000 records hebt)

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Pagina: 1