Netwerk werkt pas na een ping?!

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Hey

Ik heb een win2k bak met internet sharing (tijdelijk ja.. ;) en daarachter een 16 ports hub met mn laptop.

Als ik mn utp in de laptop prik heb ik geen netwerk

- ik kan locaal niets, dus ook niet pingen
- op internet dus al helemaal niets

Maar het is altijd zo:

Als ik op de 'server' 1 ping lanceer richting het ip van mn laptop krijg ik meteen antwoord en vanaf dat moment is mn laptop online.

Vaag maar waar.. als ik dus nu 1 x doe valt mn connectie na een tijdje weg.

Oplossing: Ping 1000000 x naar mn laptop aanzetten :7

Weet iemand wat er hier loos is? de laptop is ook win2k en connection sharing met sygate, maar dat moet er niets mee te maken hebben.

Bij iemand anders heb ik dit btw niet.. werkt gelijk.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

bij iemand anders heb je dat niet, dus je bedoelt op een andere PC aan die hub lukt alles wel?
dan ligt het dus blijkbaar aan de netwerkinstellingen op je laptop... alle zooi uit [netwerkeigenschappen] in windows al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd? (protocollen, clients, adapters) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dat ligt aan ARP. Je zal hoogstwaarschijnlijk geen DHCP gebruiken, anders zagen de pc's elkaar wel.

als je je laptop in het netwerk prikt, ziet die niet standaard de andere computer. pas als expliciet op zijn ip word gezocht, zal die de andere pc pas zien, omdat er dan een zgn. ARP-request plaats vind.

dat die na een tijdje weer wegvalt, kan te maken hebben dat de arp request vervalt...

wat je kunt doen, is met het commande arp.exe een vaste entry in je arptabel maken. je moet dan het ip adres aan de macadres van de server koppelen.

dan zal het wel werken...
het enige wat dan niet werkt, is DHCP. maar dat gebruik je toch nie.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Aha! Dat ga ik even proberen.

Wat ik uit nieuwsgierigheid wel zou willen weten is waarom dit punt 1 niet in 1 x werkt. En punt 2 waarom ik als ik bij een vriend aan een hub hang meteen online ben :?

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op netwerkniveau maakt ICMP <> TCP niks uit, dus moet het probleem wel op softwareniveau liggen. Misschien ergens een foutje in de configs, anders brakke install van sygate?

(klinkt al eng, mgoed, wie ben ik?)

Wat ook rare dingen oplevert is netwerk of broadcast IP gebruiken voor hosts, maar dat zul je vast niet gedaan hebben..