Robot vloerverdeler met therm. motoren sluit kleppen niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gertjn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-12 12:05
Mijn vraag
Ik heb in huis Home Assistant op een RPi4, waarbij ik een relaybord aanstuur die de thermische motoren van de vloerverdelers schakelt. Relaybord geeft mooie rode leds als relays aan of uit staan, dus dat werkt prima. De thermische motoren lijken echter niet goed te sluiten. Het viel me pas op dat de warmtepomp aan het draaien was om de bovenverdieping warm te houden, maar de benedenverdieping bleef extra (ongewenst) opwarmen. In de kelder gaan kijken en ja hoor, zelfs na 15 - 30 minuten na uitschakelen blijft er nog flow lopen door de vloergroepen. Dit gebeurt bij zeker 3 van de 4 groepen, plus 1 of 2 groepen op zolder.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Home Assistant op RPi4, relaybord, 2 Robot Solid Composiet verdeler (eentje van 4 groepen in kelder voor woonkamer, eentje van 2 groepen op zolder), Robot stelmotor JS-230Volt, ook geprobeerd: Honeywell thermische motor MT-4 230V.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Motoren vervangen (van Honeywell naar Robot), diverse pogingen aan - uit, de handmatige knop bovenop de Robot thermische motoren draaien op zoek naar een juiste 'automatisch' positie.