Hi,
Ik heb volgende setup:
Ik kocht 2 reepjes 4GB RAM (identitek als de bovenstaande) om aan een totaal van 16GB RAM te komen. Nu blijkt dat RAM sloten A1 en B1 niet werken met deze RAM. A2 en B2 zijn geen probleem en die plugde ik 3 jaar geleden in volgens de handleiding pagina 9 en dit werkte zonder problemen.
Wat probeerde ik zelf al:
1) RAM in sloten A1 en B1 getest, CLRTC gecleared, CMOS batterij eruit. Geen signaal.
2) BIOS geupdate naar de laatste versie, juli 2023
3) 4 RAM reepjes erin, CMOS batterij eruit, CLRTC gecleared
4) DOCP uitgeschakeld en op auto gezet.
5) dubbel gechecked of het RAM geheugen goed werd aangebracht en niet los in het slot zat.
6) nagekeken of er stof zat in het RAM slot, niets gezien.
7) slot A1 voorzien van RAM, opgestart en dan BIOS naar optimized defaults gezet en daarna de 4 reepjes getest, maar geen signaal.
Wat zou ik nog kunnen proberen? Ik denk aan het troubleshooten van alle RAM poorten door iedere keer op te starten met 1 RAM reepje in A1, dan A2 Dan B1 dan B2. Dat wil ik wat voorkomen want dan moet ik steeds de computer geforceerd uitzetten via de uitknop en dat zal niet zo gezond zijn voor de onderdelen.
Alvast bedankt!
Ik heb volgende setup:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 221,35 | € 221,35 |
1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 101,88 | € 101,88 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C Window | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Samsung LU28R550UQR Grijs, Zwart | € 220,10 | € 220,10 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Rood) | € 43,85 | € 43,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB | € 27,71 | € 27,71 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 10 400W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 163,99 | € 163,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,88 |
Ik kocht 2 reepjes 4GB RAM (identitek als de bovenstaande) om aan een totaal van 16GB RAM te komen. Nu blijkt dat RAM sloten A1 en B1 niet werken met deze RAM. A2 en B2 zijn geen probleem en die plugde ik 3 jaar geleden in volgens de handleiding pagina 9 en dit werkte zonder problemen.
Wat probeerde ik zelf al:
1) RAM in sloten A1 en B1 getest, CLRTC gecleared, CMOS batterij eruit. Geen signaal.
2) BIOS geupdate naar de laatste versie, juli 2023
3) 4 RAM reepjes erin, CMOS batterij eruit, CLRTC gecleared
4) DOCP uitgeschakeld en op auto gezet.
5) dubbel gechecked of het RAM geheugen goed werd aangebracht en niet los in het slot zat.
6) nagekeken of er stof zat in het RAM slot, niets gezien.
7) slot A1 voorzien van RAM, opgestart en dan BIOS naar optimized defaults gezet en daarna de 4 reepjes getest, maar geen signaal.
Wat zou ik nog kunnen proberen? Ik denk aan het troubleshooten van alle RAM poorten door iedere keer op te starten met 1 RAM reepje in A1, dan A2 Dan B1 dan B2. Dat wil ik wat voorkomen want dan moet ik steeds de computer geforceerd uitzetten via de uitknop en dat zal niet zo gezond zijn voor de onderdelen.
Alvast bedankt!