Dit is echt klinkklare onzin. Een sterke, afwijkende mening kan inderdaad kapotgemod worden door de community. Maar dit wordt nagenoeg altijd verbeterd door een van de PowerMod's of beheerders van de frontpage. En als ik het zie probeer ik zo'n reactie altijd nét dat ene zetje mee te geven naar de juiste kant op. Alleen duurt dit soms wat langer.
Ik moest toch even gniffelen toen ik dit las. Een offtopic reactie is m.i. per definitie ongewenst als er op onderwerp gediscussieerd wordt. Hoe zinnig zo'n reactie soms ook kan zijn. Het kan namelijk behoorlijk afwijken van het onderwerp. Als het onderwerp zo belangrijk voor je is kun je eventueel terecht op het forum of onder een van de andere artikelen.
Ik zit al lang genoeg op deze site om verschillende iteraties van het moderatiesysteem meegemaakt te hebben en ik heb het nog nooit zo aardig gezien zoals nu. Sterker nog, ik vind het soms zelfs een beetje te lief. Vroegah
, toen alles beter was, kreeg je voor off-topic reacties gewoon direct een -1, klaar. Idem voor wie mag modereren. Daar zat ooit geen limiet aan (als ik het mij goed herinner). Dus laten we alsjeblieft niet doen alsof er enorm onrecht wordt aangedaan. Dat is niet zo. Wil je modereren moet je ook iets zinnigs te vertellen hebben en dus bijdrage aan de community. Dat lijkt mij niet meer dan logisch.