Vraag

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 21:27
Wij hebben recent een huis gekocht waar al zonnepanelen op liggen. Nu zou ik graag de omvormer willen uitlezen.

Probleem is echter dat de vorige bewoners de panelen niet gelegd hebben en ook van de vorige eigenaar geen gegevens hebben ontvangen. Dus geen gegevens van installatiebedrijf, type panelen, garantie en login.

Het gaat hierbij om een sma sb2100tl met webconnect via een piggyback. Via de register optie via sunnyportal.com kom ik niet verder dan het ingeven van de pic en de rid waarna deze om het installateur ww vraagt. Helaas werkt de default niet en andere voor de hand liggende ww's ook niet.

Zelf kom ik zo 123 ook niet bij de webinterface via de door sma opgestelde manual via een directe en een netwerkverbinding. Vandaag wel gelukt om via de sunny explorer erbij te komen maar hier geef ik het default installateur wachtwoord in waarna deze aangeeft dat dit gewijzigd moet worden echter lukt dit niet en staat er een slotje achter dat ik niet ingelogd zou zijn...

Verder al wel wat gelezen over een puk code maar voor mij is het ook niet bekend of de omvormer al verwijderd is uit het account van de bewoners die deze panelen hebben laten leggen.

Iemand hier ervaring mee en tips? Helaas kan ik dit alleen proberen en testen in een beperkte tijdsduur gezien de omvormer actief moet zijn.