Af en toe, en dat is vaak 1 of 2 keer per dag dan is ineens de internet verbinding zeer traag. Ik kan het niet reproduceren dus dat maakt het zoeken naar de oorzaak erg lastig. Ik ben bijvoorbeeld op youtube iets aan het bekijken en dan stopt de stream. Als ik op dat moment een speedtest doe dan krijg ik een lage snelheid 4Mbps of soms nog minder. Ik kan dan nog wel prima zowel apparaten op het interne netwerk pingen als ook www.google.com. Dus er is wel een verbinding, hij is alleen heel erg traag. Na een paar minuten is de verbinding weer op de normale snelheid 90Mbps zonder dat ik iets heb gedaan. Het is niet omdat er veel drukte is op het interne netwerk om dat moment omdat het ook gebeurd als niemand verder bezig is.
Dit is het netwerk:
1. Tele2 ADSL 100Mb versie met een ZTE H369A modem
2. CISCO SG250-10P switch
3. OMADA EAP245 V1 deze 3x
4. OMADA controller draait op de synology in een docker
Ik heb al gebeld met Tele2 en de lijn is gecontroleerd en ook het modem maar ze konden niets vinden.
Het probleem treed op bij meedere devices. Daarnaast is het ook zo dat af en toe de printer en de stofzuiger niet mee willen werken of willen reageren op commandos.
Zou het kunnen liggen aan de EAP245V1 deze zijn inmiddels natuurlijk al best wel oud. Ik wil ze best vervangen voor EAP653 als we daarmee het probleem oplossen.
Hoe kan ik beter uitzoeken waar het aan kan liggen?
Dit is het netwerk:
1. Tele2 ADSL 100Mb versie met een ZTE H369A modem
2. CISCO SG250-10P switch
3. OMADA EAP245 V1 deze 3x
4. OMADA controller draait op de synology in een docker
Ik heb al gebeld met Tele2 en de lijn is gecontroleerd en ook het modem maar ze konden niets vinden.
Het probleem treed op bij meedere devices. Daarnaast is het ook zo dat af en toe de printer en de stofzuiger niet mee willen werken of willen reageren op commandos.
Zou het kunnen liggen aan de EAP245V1 deze zijn inmiddels natuurlijk al best wel oud. Ik wil ze best vervangen voor EAP653 als we daarmee het probleem oplossen.
Hoe kan ik beter uitzoeken waar het aan kan liggen?