Beste allemaal,
Een kleine 4 jaar geleden heb ik een game PC gebouwd. Dit was mijn switch vanaf consoles en ik was nog niet zeker of PC gaming wel mijn ding zou gaan worden. Destijds dus besloten om een PC te bouwen die niet al te veel mocht kosten en goed op 1080p kon gamen.
Ondertussen is er veel gebeurd
Mijn Sim race verslaving is ontstaan en PC gamen is mijn nieuwe thuis. In de afgelopen jaren is er dan ook een investering geweest in een goeie sim rig en daar kwam dus ook een 1440p ultra wide scherm bij kijken.
Nu is de R5 3600 in combinatie met de 5700 (non xt) nog steeds niet verkeerd voor mijn main game - iracing - in 1440p. Echter begint het wel te piepen en te kraken, vooral bij een volle grid en op nieuwe banen schaalt iracing vaak de grapics naar beneden om de 60fps te behouden. Dat stoort. Verder ben ik erg tevreden met mijn setup.
Nu echter AM5 uit is en AM4 dus goedkoper is lijkt de Ryzen 7 5800x3D een erg interessante optie geworden. Deze nieuwe CPU lijkt mij een mooie optie om binnen het platform een significate update te doen voor de game.
Mijn vraag alleen. Is dit logisch? Of loop ik eigenlijk tegen een GPU bottleneck aan op 1440p (misschien pas na de CPU upgrade, maar toch). Kan ik misschien beter een nieuwe GPU kopen en de CPU laten voor wat het is?
De situatie is nu in ieder geval niet zo dat ik een upgrade moet omdat ik niet zonder kan. Maar het moment binnen AM4, samen met de issues waar ik tegenaan loop lijkt mij een future proof upgrade.
Ik zoek een?
Een nieuwe CPU - ik denk de 7 5800X3D
Wat is je budget?
N/A. Maximaal 1 upgrade component. Of een CPU of een GPU.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hieronder.
Een kleine 4 jaar geleden heb ik een game PC gebouwd. Dit was mijn switch vanaf consoles en ik was nog niet zeker of PC gaming wel mijn ding zou gaan worden. Destijds dus besloten om een PC te bouwen die niet al te veel mocht kosten en goed op 1080p kon gamen.
Ondertussen is er veel gebeurd
Nu is de R5 3600 in combinatie met de 5700 (non xt) nog steeds niet verkeerd voor mijn main game - iracing - in 1440p. Echter begint het wel te piepen en te kraken, vooral bij een volle grid en op nieuwe banen schaalt iracing vaak de grapics naar beneden om de 60fps te behouden. Dat stoort. Verder ben ik erg tevreden met mijn setup.
Nu echter AM5 uit is en AM4 dus goedkoper is lijkt de Ryzen 7 5800x3D een erg interessante optie geworden. Deze nieuwe CPU lijkt mij een mooie optie om binnen het platform een significate update te doen voor de game.
Mijn vraag alleen. Is dit logisch? Of loop ik eigenlijk tegen een GPU bottleneck aan op 1440p (misschien pas na de CPU upgrade, maar toch). Kan ik misschien beter een nieuwe GPU kopen en de CPU laten voor wat het is?
De situatie is nu in ieder geval niet zo dat ik een upgrade moet omdat ik niet zonder kan. Maar het moment binnen AM4, samen met de issues waar ik tegenaan loop lijkt mij een future proof upgrade.
Ik zoek een?
Een nieuwe CPU - ik denk de 7 5800X3D
Wat is je budget?
N/A. Maximaal 1 upgrade component. Of een CPU of een GPU.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hieronder.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 93,95 | € 93,95 |
1 | Monitors | Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart | € 379,- | € 379,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit) | € 43,95 | € 43,95 |
1 | Muizen | Logitech G502 Hero Zwart | € 47,90 | € 47,90 |
1 | Muismatten | Corsair MM350 | € 17,45 | € 17,45 |
1 | Gamecontrollers | Fanatec ClubSport Pedals V3 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Gamecontrollers | Fanatec CSL DD 8Nm Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Game-accessoires | Playseat Trophy Logitech G Edition | € 589,- | € 589,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4W | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550W V2 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 120,90 | € 120,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.447,- |