Aantal externe schermen Macbook Air M2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldertvanb
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-10-2023
Mijn vraag
Ik heb een Macbook Air M2 (2022) en wil er een Kefeya Triscreen Q2 op aansluiten. Is van een Kickstarter project. Met dit apparaat kan ik mijn laptop uitbreiden met 2 extra schermen. Echter, er gaat maar 1 extern scherm aan, de andere wordt niet herkend. Kan deze Macbook maar 1 extern scherm ondersteunen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Air M2, 2022

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact gezocht met Kefeya, maar nog steeds geen reactie. Ik heb ook de specs van mijn laptop opgezocht en ik vermoed dat er maar 1 extern scherm wordt ondersteund .... Maar dat is toch apart?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldertvanb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De Air M2 ondersteunt maar 1 extern scherm.

Eventueel kan je via een DisplayLink adapter/dock wel extra schermen beeld laten geven, maar de performance daarvan is niet heel geweldig (maximaal office zaken/webbrowsen). Video afspelen of games etc wordt hem niet.

Je hebt er verder niet zoveel aan, maar de M1 Pro en M2 Pro kunnen wel native meerdere externe schermen aansturen (uit mijn hoofd maximaal 2).

[ Voor 92% gewijzigd door spone op 19-10-2023 19:05 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:21
Het staat zelfs bij Q6 helemaal onderaan
1.The Triple Monitor screen can be used on most Windows,Mac OS,Linux,Intel ,Chrome,Switch,PS4/5,Xbox One (Suit Mac M1 Pro/Max , M2 Pro/Max chip laptop,Not suit M1/ M2 chip laptop). 2.The first time you connect it will be in Portrait mode , You can adjust to Landscape mode in laptop setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En anders naar een NDI oplossing kijken? Dan kun je er meerdere aansluiten, alleen je opstelling wordt minder mobiel en je hebt er extra hardware voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Helaas algemeen bekende beperking. De basischip M1 en M2 (dus zonder achtervoegsel) kunnen maar 2 schermen totaal (incl. interne niet uitschakelbare en dus uit te sluiten lcd). Alleen aan de Mac Mini M1 en M2 kunnen twee schermen (want geen intern scherm).

Als je die set wil gebruiken moet je eigenlijk een andere Mac aanschaffen met een Pro, Max of Ultra chip. Alle ander scenario’s vereisen extra apparatuur.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 19-10-2023 21:46 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldertvanb
Dank voor de reacties! Is me duidelijk dat M2 beperkt is, wel jammer, ben erg tevreden over de Macbook.
Pagina: 1