[php/css-vraag]: manieren om plaatjes toevoegen aan items

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
Mijn vraag

Hola!
Ik heb nog niet zoveel ervaring met programmeren en ben eigenlijk opzoek naar een duwtje in de goede richting. Enige tijd geleden ben ik begonnen met het maken van mijn eigen site; die alle items weergeeft van een Minecraft-server waarop ik speel.
Nou is het natuurlijk het aller mooiste als ik daar ook afbeeldingen bij kan laten zien. Dat heb ik een paar maanden geleden opgezet door een raster te downloaden van alle items in Minecraft. Super slim, je hoeft de afbeelding maar een keer in te lezen en je geeft per item de coördinaten door.

Maar toen kwam het: ze gingen custom made items toevoegen. Mijn oplossing daarvoor was om een screenshot te maken van elk (custom)item, dat toe te voegen aan het gritje en zo door te gaan met een afbeelding.

Nadelen hiervan zijn dat je dus elke keer die afbeeldingen moet plakken (precies recht) en dat het gritje dus elke keer groter wordt.

Mijn vraag is eigenlijk: Wat zouden alternatieven hiervoor zijn? Is er een makkelijkere manier?

Relevante software en hardware die ik gebruik
PHP/CSS/beetje Javascript/Photoshop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie hierboven.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het grid gebruiken voor de ingebouwde items, en losse plaatjes (screenshots) voor de custom items?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat @CodeCaster zegt en anders een interface bouwen waar je een plaatje kunt uploaden en waarna je geautomatiseerd de afbeelding in de grid plaatst en de afbeelding vervangt. We zijn immers programmeurs, jatochnietdan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
RobIII schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:12:
Wat @CodeCaster zegt en anders een interface bouwen waar je een plaatje kunt uploaden en waarna je geautomatiseerd de afbeelding in de grid plaatst en de afbeelding vervangt. We zijn immers programmeurs, jatochnietdan?
ja dat klinkt eigenlijk wel als een leuke uitdaging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even een zijstraatje: geen idee welk fileformat je gebruikt, maar als 't een lossy format als jpg is dan besef wel dat bij elke additie de kwaliteit verder naar beneden zal gaan. Ik zou dus zeer zeker een lossless formaat als png of webp o.i.d. overwegen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij